۱۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۷۴۶۶۴
معاون تهذیب حوزه های علمیه:

پیام های اقدام مقام معظم رهبری در نپذیرفتن مدرک دکتری باید برای طلاب تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به امتناع مقام معظم رهبری از پذیرش مدرک دکترای افتخاری دانشگاه، بر ضرورت تبیین پیام های متعدد این اقدام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برای طلاب جوان تاکید کرد.
حجت الاسلام هادي حسين خاني



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام هادی حسین خانی، معاون تهذیب حوزه های علمیه، در حاشیه دیدار برخی از همسران طلاب با حضرت آیت الله نوری همدانی که ظهر جمعه در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اقدام اخیر مقام معظم رهبری در امتناع از پذیرش مدرک دکترای افتخاری دانشگاه اظهار داشت: این اقدام مقام معظم رهبری دارای پیام های بسیار فراوانی است و باید پیام های آن برای طلاب و روحانیون تبیین شود.

وی خواستار تفکر روی این اقدام رهبری و استخراج پیام های متعدد آن شد و خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین پیام های نهفته در اقدام رهبر فرزانه انقلاب روحیه دنیا گریزی و زهد به شکل کامل آن است و ایشان با بزرگواری تمام، این پیشنهاد را نپذیرفته و این افتخار را قبول نکردند.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: این اقدام رهبر معظم انقلاب نشان دهنده این است که ایشان به معنای واقعی کلمه از دنیا رسته و منزه هستند و وارستگی کامل در رهبر انقلاب به چشم می خورد.

وی تصریح کرد: پیام دیگری که این حرکت رهبری برای طلاب و روحانیون دارد این است که به هیچ وجه طلبگی خود را با هیچ مساله ای عوض نکنند و از اینکه به سمت کسب اعتبار و درجه بخواهیم حرکت کنیم باید بپرهیزند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه با تاکید بر ضرورت پایبندی طلاب و روحانیون به میثاق طلبگی ادامه داد: طلاب و روحانیون باید به این اقدام و حرکت رهبری که پیام های بسیار مهمی در آن نهفته است توجه کرده و بدانند که برای کسب ارزش های ظاهری که در خارج از فضای حوزه است نباید بروند.

حجت الاسلام حسین خانی در خصوص اقدامات معاونت تهذیب حوزه های علمیه برای تبیین این اقدام رهبری اظهار داشت: ما امیدواریم بتوانیم در حدوسع و توان خودمان در راستای فرهنگ سازی و تبیین این اقدام بسیار با معنا و مفهوم رهبری اقدام و برنامه ریزی کنیم.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: طلابی که وارد حوزه های علمیه می شوند در حکم سرباز حضرت ولی عصر(عج) هستند و باید به بایدها و نباید های این مهم نیز توجه داشته باشند و این موضوع را بزرگ ترین افتخار برای خود بدانند./924/ت302/ع

ارسال نظرات