۱۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۷۴۶۶۶
با حضور عزاداران اباعبدالله؛

مراسم عزاداری اربعین حسینی در شهر قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی، مراسم سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران با وفای ایشان در شهر قم و حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(ص) برگزار شد.
اربعين حسيني در شهر مقدس قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مردم شهرمقدس قم در اربعین حسینی ، با برگزاری مراسمات عزاداری، سینه زنی و زنجیر زنی در سوگ سید الشهدا و یاران با وفایش عزاداری کردند.

مراسم عزاداری اربعین ابا عبدالله در حرم مطهر کریمه اهل بیت نیز با حضور هزاران عاشق و دلباخته برگزار و مردم با برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری در اربعین حسینی به سوگ نشستند.

آیت الله رضا استادی، امام جمعه موقت قم، در شام اربعین حسینی در جمع عزاداران در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت در سخنانی با تسلیت فرا رسیدن این ایام بر ضرورت بهره گیری جامعه از این مناسبت‌ها تاکید کرد.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به روایاتی به تببین ابعاد قیام اباعبدالله پرداخت و با قرائت آیه یا ایهاالذین آمنوا اطیعوالله واطیعواالرسول و اولی الامر منکم گفت: طبق روایات وارد شده مقصود از اولی الامر در این آیه شریفه ائمه معصومین(ع) هستند و همانگونه که اطاعت از پیامبر(ص) واجب است اطاعت از جانشینان آنها و ائمه معصومین (ع) نیز واجب است و امت پیامبر(ص) باید از این بزرگواران نیز اطاعت کنند.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از جابربن عبدالله انصاری به نقل از پیامبر گرامی اسلام(ص) اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام علاوه بر معرفی حضرت امام علی(ع) به عنوان جانشین خود دیگر ائمه را نیز با اسم و عنوان معرفی کرده است.

آیت الله استادی بیان داشت: این موضوع که برخی از افراد اظهار نظر کرده و مدعی شده اند حضرت محمد (ص) تنها حضرت علی(ع) را معرفی کرده اشتباه است و این مهم در روایات متعدد نیز بیان شده است، البته این موضوع منافاتی با معرفی امام بعدی از سوی امام قبل ندارد.

آیت الله استادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فلسفه غیبت امام عصر(عج) ابراز داشت: مردم در عصر غیبت کبری از وجود امام(ع) همچون خورشید پشت ابربهره می گیرند.

وی تاکید کرد: وجود امام عصر(عج) لطفی از طرف خداوند به بندگان است و اگر امام ظاهر باشد لطف دیگری است ولی باید توجه داشت که این خود ما بوده ایم که مانع ظهور امام شده و قابلیت این مهم را نداشته ایم.

این گزارش حاکی است درمساجد، حسینیه ها، تکایا و دیگر اماکن مذهبی نیز مراسمات مشابهی برگزار شد و اقشار مختلف مردمی با برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری اربعین حسینی را گرامی داشتند.

در بیوت مراجع عظام تقلید نیز مراسمات عزاداری با حضور روحانیون، طلاب، و دیگر اقشار مردمی برگزار و مداحان وسخنرانان به مرثیه خوانی وتبیین ابعاد قیام امام حسین(ع) و همچنین فضائل این امام همام و یاران با وفایش پرداختند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات