۱۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۷۴۶۷۰
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در منطقه چهارم نیروی دریایی:

ترویج فرهنگ شهادت باید رویکرد کلی مراکز فرهنگی کشور باشد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش با بیان این که نباید فرهنگ عاشورا و شهادت در جامعه به فراموشی سپرده شود، گفت: ترویج فرهنگ شهادت باید‌ سیاست کلی مراکز فرهنگی‌ کشور باشد.
ترویج فرهنگ شهادت باید رویکرد کلی مراکز فرهنگی کشور باشد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباس باباییان، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در منطقه چهارم نیروی دریایی، روز گذشته ‌در یادواره شهدای زرندین علیای نکا‌ گفت:  مکتب شهادت مکتب احیای نماز است و شهدای ما با پیروی از سیره سیدالشهدا برای اقامه نماز به جبهه رفته و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی ادامه داد: همه ما باید در راه اعتلای فرهنگ شهادت تلاش کنیم و نباید فرهنگ عاشورا و شهادت در جامعه به فراموشی سپرده شود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در منطقه چهارم نیروی دریایی همچنین خاطرنشان کرد: تاریخ کربلا از لحظه تصمیم‌‌گیری و دوران اسارت تا لحظه شهادت پر از روحیه جهاد‌طلبی و شهادت است و طلاب و روحانیان اگر واقعه‌های کربلا را با در نظر‌گرفتن یک نقطه خاص بیان کرده، پرورش داده و منعکس کنند می‌‌توانند از این واقعه به عنوان بهترین عامل برای بیان مناسب مقوله جهاد و شهادت استفاده کنند.

حجت الاسلام باباییان اظهار داشت: ترویج فرهنگ شهادت باید در همه حوزه‌ها مورد توجه جدی باشد که در این عرصه تنها به یاد شهدا بسنده کرد؛ بلکه باید زندگی، افکار و اندیشه‌های آن بزرگواران بررسی شده، سینه به سینه برای نسل‌های آینده نقل و به یادگار گذاشته شود.

وی یادآور شد: برپایی این آیین‌ها افزون بر زنده نگه‌‌داشتن یاد و خاطره شهدا، سبب ترویج آرمان‌های آنان در بین نسل جدید می‌شود.

وی رسالت همه را حفظ فرهنگ شهادت دانست و تصریح کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا از وظایف همه ما است و باید همه کوشش کنیم تا حرمت خون شهدا و احترام امام شهدا در سراسر ایران اسلامی نگاه داشته شود./950/پ202/س

ارسال نظرات