۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۷۴۶۸۰۰
نماهنگ؛

تشکر می‌کنم از بانوان ورزشکار

تشکر می‌کنم از بانوان ورزشکار
نماهنگ «تشکر می‌کنم از بانوان ورزشکار...» بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با قهرمانان ورزشی و مدال آوران بازی های آسیایی منتشر شد.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، نماهنگ «تشکر می‌کنم از بانوان ورزشکار...» بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با قهرمانان ورزشی و مدال آوران بازی های آسیایی منتشر شد.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای فرمودند: «خیلی خوش آمدید برادران عزیز، خواهران عزیز، فرزندان عزیز ملّت ایران. امروز برای ما جلسه‌ی بسیار خوب و شیرینی بود؛ هم دیدار شما، هم گفتار شما، هم ورزش باستانی بسیار زیبایی که این جوانهای ما و نوجوان‌های ما اینجا انجام دادند...

تشکّر میکنم از مدال‌آوران این عرصه که خود این «مدال» نشانه‌ی تلاش است، نشانه‌ی سخت‌کوشی است... تشکّر صمیمانه میکنم از مدال‌آوران. تشکّر میکنم از بانوان ورزشکار؛ از آن بانویی که با حجاب کامل، پرچم این دوره از ورزشهای آسیایی را حمل کرد و در مقابل یک دنیا هویّت و شخصیّت زن ایرانی را نشان داد. تشکّر میکنم از آن بانوی ورزشکاری که در هنگام اهدای مدال، حاضر نشد با مرد نامحرم دست بدهد؛ او دستش را دراز کرد، این بانو دست نداد. اینها خیلی اهمّیّت دارد؛ اهمّیّت این حاشیه‌ها از خود ورزش کمتر نیست، [بلکه] شاید بیشتر است. تشکّر میکنم از‌ آن بانویی که با کودک نوزاد خودش، در آغوش، رفت روی سکّو و مدالش را گرفت؛ این یک حرکت نمادین است؛ این در دنیا به معنای احترام گذاشتن زن به نقش خانواده و نقش مادری است.

این کارها، این حرکات زیبا، بخشی از قدرت ملّی ایران است. همه ورزش میکنند، همه‌ی ملّتها ورزشکار دارند، بازیگر دارند، کشتی‌گیر دارند، فوتبالیست دارند، والیبالیست دارند، افتخار هم درست میکنند برای کشورشان، امّا این کارهایی که شما انجام دادید، در دنیا شاخص است و برتر از مسئله‌ی ورزشکاری و افتخارات ورزشی است؛ اینها افتخارات انسانی است. خب، پس این تشکّر ما از شما است به خاطر این حرکات بزرگ و زیبا و پُرمعنایی که انجام دادید.» ۱۴۰۲/۰۹/۰۱

تعداد بازدید : 1
ارسال نظرات