۱۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۷۴۶۸۶

شماره جدید ماهنامه پیام زن منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ شماره دویست و پانزدهم ماهنامه پیام زن از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
پيام زن


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پیام زن ماهنامه ای ویژه مسائل زنان و خانواده است که در حوزه دین، فرهنگ و جامعه اسلامی برای عموم منتشر می شود.

در جدیدترین شماره پیام زن شش بخش به تدوین شده است. در بخش اول با عنوان سیاسی ـ اجتماعی، مطالبی چون حجاب و نقش آن در سلامت روان، نگاهی به دستاوردهای انقلاب اسلامی، نیم نگاهی به ضوابط پوشش در دانشگاه های جهان، می خواهم بین امتم باشم و اولین دختر باحجاب دبیرستان بودم، به چاپ رسیده است.

درگزیده ای از مقاله«نگاهی به دست آوردهای انقلاب اسلامی»آمده است:«یکی دیگر از دست آوردهای فرهنگی انقلاب، مشخص شدن جایگاه واقعی زن مسلمان درخانه و اجتماع بود. بر اساس خود باختگی فرهنگی و رواج ارزش های غربی در عصر پهلوی، هویت زن مسلمان ایرانی مورد تهدید واقع شده بود به تدریج در جامعه فرهنگ برهنگی و بی عفتی رواج می یافت و از فعالیت های اجتماعی و مفید زنان کاسته می شد.

پس از انقلاب اسلامی جایگاه اسلامی جایگاه زن در جامعه اسلامی تبیین شد و همان گونه که زنان در جریان انقلاب فعالیت داشتند پس از انقلاب نیز به جایگاه واقعی که مسئولیت در برابر مصالح اجتماعی و سیاسی جامعه وحضور فعال در صحنه های مختلف بود دست یافتند.»

بخش فرهنگ و اندیشه این شمار به دو عنوان هنر رضایت از زندگی و چرا امام رضا(ع) انگور را خورد؟، پرداخته است.

در بخش خانواده و تربیت به موضوعاتی چون خانواده در نگاه پیامبر وتوسعه زنانگی، عامل پیوند اختصاص یافته است.

در گزیده ای از مقاله «خانوده درنگاه پیامبر(ص)» می خوانیم:«کسی که برای آشتی دادن زن و شوهری گام بردارد، پروردگار بدو پاداش هزار شهیدی می دهد که به راستی در راه خدا کشته شدند، و برای هر گام که بر می دارد وهر واژه ای که دراین زمینه می گوید، عبادت یک سال را به او عطا می کند.»

از دیگر بخش های این ماهنامه می توان به هنر و ادب، خانه و خانه داری‌ و دختران بهار اشاره کرد.

شماره دویست و پانزدهم ماهنامه پیام زن به مدیر مسؤولی سید محمود مدنی و سردبیری حسین سیدی در بهمن ماه سال جاری از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شده است./916/ن601/ع

ارسال نظرات