۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۷۴۶۹۲۵

برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شهید فخری‌زاده در قم

برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شهید فخری‌زاده در قم
مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت شهید محسن فخری‌زاده همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) توسط هیأت خادمیاران رضوی استان قم برگزار شد.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سالروز شهادت شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران با سخنرانی حجت‌الاسلام هادی الیاسی و با حضور خادمیاران و یاوران رضوی در مسجد باب المراد قم برگزار شد.
 
در این مراسم که جمعی از مسئولان استانی نیز حضور داشتند، حجت‌الاسلام الیاسی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید فخری‌زاده اظهار کرد: مسجد محل پرورش نخبگان علمی و معنوی است و در مساجد، انسان‌ها در بعد معنوی و علمی رشد می‌یابند.
 
این استاد حوزه علمیه، پرورش اخلاق و معنویت انسان‌ها را از اولویت‌های کارکرد مساجد ذکر کرد و افزود: پرورش علمی انسان در پرتو رشد فضائل اخلاقی محقق می‌شود. حضور در مساجد، برنامه‌هایی برای تربیت  معنوی انسان‌ها فراهم می‌سازد تا آگاهانه راه کسب دانش و رسیدن به مدارج علمی را یکی پس از دیگری طی کنند.
 
وی گفت: شهید دانشمند هسته‌ای ما سردار محسن فخری‌زاده از پرورش یافتگان همین مسجد باب المراد محله کیوانفر بود. منزل پدری شهید فخری‌زاده نزدیک مسجد باب‌المراد بود و ایشان فعالیت انقلابی، سیاسی و علمی خود را در همین مسجد آغاز کرد تا به مراحل علمی بالا در زمینه دانش هسته‌ای دست یافت و در آخر به دست رژیم غاصب صهیونیستی ترور و به آرزوی دیرینه‌اش نائل شد.
 
حجت‌الاسلام الیاسی به بیان ویژگی‌های مکتب فاطمی پرداخت و اظهار کرد: از ویژگی‌های بارز شهدای ما عشق و علاقه آنها به حضرت زهرا(س) است. شهید فخری‌زاده، شهید سلیمانی و شهدای عزیزِ دیگر آرزوی شهادت در راه خدا و ائمه اطهار علیهم السلام را در این مجالس طلب می‌کردند.
 
در پایان این مراسم از خانواده شهید فخری‌زاده و جمعی از خادمیاران رضوی قدردانی شد.
 
شهید محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور متولد ۱۳۴۰ در شهر قم است که هفتم آذرماه ۱۳۹۹ توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.
ارسال نظرات