۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۷۴۶۹۳۷

مدیر مؤسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری معرفی شد

مدیر مؤسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری معرفی شد
آئین تکریم و معارفه مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری(س) با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد برگزار و حجت‌الاسلام مرادی به‌عنوان مدیر جدید این کانون معرفی شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد امروز(پنجشنبه9آذرماه) در آئین تکریم و معارفه مدیر جدید کانون فرهنگی خدیجه کبری سلام‌الله‌علیها، بر اهمیت احیای نام و یاد حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها تصریح نمود و فراهم‌سازی مقدمات حضور چندین هزار زائر اولی برای زیارت قبور اهل‌بیت علیهم‌السلام را یکی از رویکردهای ارزشمند این مجموعه برشمرد.

 وی در ادامه ضمن تبیین خدمات ارزشمند این کانون فرهنگی در شکل‌دهی به همیاری‌های اجتماعی، به رویکردهای ارزشمند کانون فرهنگی حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها در دوران سیل و زلزله اشاره نمود و تصریح کرد: بسیاری از خیرین و همیاران خدوم کانون فرهنگی حضرت خدیجه از اقشار متوسط و حتی مستضعف جامعه هستند؛ اینان همچون قطراتی به‌هم‌پیوسته دریایی از تجلی همیاری اسلامی را رقم می‌زنند.

 این استاد حوزه در ادامه به ظرفیت کانون‌های فرهنگی حضرت خدیجه در جذب کمک‌های چند ده‌میلیاردی و اشراب آن به مناطق محروم جامعه اشاره نمود و ابراز داشت: کمک به زوجین نابارور از دیگر خدمات‌رسانی‌های این کانون است که در کنار ارائه‌های مشاوره، در فرایند فراهم‌سازی خدمات درمانی، رویکردهای ارزشمندی را ترسیم نموده است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به آئین تودیع و معارفه مدیر کانون فرهنگی حضرت خدیجه تصریح کرد: با هم‌فکری اعضای کانون فرهنگی هنری امور مساجد و مشورت دوستان؛ حجت‌الاسلام مرادی که سابقه ارزشمندی در عملیاتی‌سازی برنامه‌های فرهنگی و جهادی دارند و در انجام وظایف خود موفق عمل نموده‌اند، به‌عنوان مدیر و مسئول جدید کانون فرهنگی حضرت خدیجه منصوب می‌شوند.

 حجت‌الاسلام‌ فرحزاد اظهار داشت: امیدواریم مدیریت جدید بتواند در پیگیری فعالیت‌های خیراندیش پرقدرت‌تر از پیش فعالیت‌ها و رویکردها را دنبال نموده؛ توفیق خدمت به بندگان را توأمان با تبلیغ فرهنگ محمدی، علوی، فاطمی، حسینی و مهدوی دنبال نماید.

 دکتر محمدیان رئیس دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز در ادامه این جلسه، مساجد را کانون‌های مقدس بر روی زمین و بستری والا برای رقم‌زدن اتفاقات مبارک و ارزشمند توصیف کرد و گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد در مسیر ارتقای سرمایه‌های اجتماعی و تجلی گفتمان معارف در فرازهای زیست انسانی نمونه‌ای ارزشمند در پیگیری و انجام کارهای خیراندیش هستند؛ امیدواریم با تقویت اعتماد مردم شاهد اتفاقات مبارک در این مجموعه باشیم.

 وی با تأکید بر این که همگان بر آنیم تا با نگاه خالصانه و روحیه جهادی زمینه‌ساز ارتقای کار خیر و الگوپردازی های درست و موفق در جامعه باشیم، اظهار داشت: مجموعه فعالیت‌ها و رویکردهای کانون فرهنگی حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها و هدف‌گذاری‌های صورت‌گرفته، نویدبخش شکل‌گیری رویکردهای نو در ارائه خدمات ارزشمند است.

مدیر ستاد کانون های مساجد استان قم نیز در این مراسم گفت: یکی از اتفاقات مبارکی که در کانون های مساجد شکل گرفت تشکیل کانون حضرت خدیجه بود که با زعامت فرحزاد شکل گرفت ودر طول سالیان متمادی منشا اثرات و خیرات کثیری بوده است.

وی ادامه داد: در این سال ها اتفاقات مبارک و پرشکوهی در این کانون با همکاری برنامه سمت خدا و خیرین رقم خورد و در موضوعات مختلف خوش درخشیدند.

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه تغییرات در مدیریت کانون ها در چارچوب قانونی ستاد شکل میگیرد گفت:در همین راستا امروز مدیر جدید این کانون معرفی می شود.

حجت‌الاسلام مرادی، مدیر جدید کانون فرهنگی حضرت خدیجه نیز در بخش دیگری از این نشست ضمن تقدیر از حسن‌نظر مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، نقش‌آفرینی در مسیر خدمت‌رسانی را توفیق و موهبتی الهی و افتخاری بزرگ دانست.

 وی ضمن اشاره به نام ارزشمند حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها، تصریح کرد: برنامه‌هایی که ذیل این کانون رقم می‌خورد ناظر به سرفصل‌های تعریفی و در مسیر درخشش نام و یاد حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها به‌عنوان پایه تجلی فرهنگ خیر و ایثار در امت اسلامی است.

 مدیر جدید کانون فرهنگی حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها با بیان این که بر آنیم تا در پیگیری خدمات خیره در کنار ارائه تسهیلات، و باهدف تقویت بعد فرهنگ دینی در جامعه اسلامی ارتباط خود را با گروه‌های متنوع اجتماعی تقویت نماییم، اظهار داشت: بازتعریف پیوست فرهنگی در ارائه خدمات اجتماعی اصل مهمی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

 حجت‌الاسلام مرادی ارائه محتواهای معارفی را از پیش‌نیازهای خدمت‌رسانی در فرهنگ دینی دانست و ضمن ارائه مصادیقی از رویکردهای جدید کانون فرهنگی حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها، براهمیت اعتلای یاد و نام حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها تصریح کرد.

ارسال نظرات