۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۷۴۶۹۵۰
رئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه اسلامی:

آرمان‌های انقلاب اسلامی تغییر ناپذیر است

آرمان‌های انقلاب اسلامی تغییر ناپذیر است
حجت الاسلام ثقفی نظام دیوان سالاری کهنه را یکی از مشکلات کشور دانست و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلای افق ۴۰ ساله کشور را ترسیم کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی ثقفی رئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه اسلامی در پیش نشست همایش علمی نظریه نظام انقلابی با موضوع مبانی، الزامات و راهبرد‌های نظریه انقلابی که در سالن همایش درالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با تاکید براینکه آرمان هایی که شاکله نظام را از آنها شکل گرفته قابل تغییر نیست، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی فرسوده نیست و همیشه جوان خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه خصوصیت انقلاب اسلامی موجب شده که انقلاب اسلامی پدیده ای زنده و پویا باشد، مطرح کرد: آن چیزی که در دولت کهنه شده نظام دیوان سالاری کهنه است؛ آشوب های دهه نظام نود که هنوز متاثر از آن چالش ها هستیم، ناشی از دیوان سالاری فرسوده بود.

رئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه نظام انقلابی با دیوان سالاری موجود در جامعه مقابله می کند، عنوان کرد:  این مبارزه هیچ منافاتی با ایستادگی مردم برای انقلاب اسلامی ندارد، دولت اسلامی در مقابل دیوان سالاری فرسوده قرار دارد و نتوانستیم بعد از 40 سال دیوان سالاری فرسوده را جمع کنیم؛ نظام دیوان سالاری ادارات غیر از آدم های دولت است.

حجت الاسلام ثقفی با بیان اینکه نظام انقلابی حرکتی مستمر و مستقر است، بیان داشت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افق 40 ساله کشور را ترسیم کرده و توصیه به نظام امامت و امت توصیه به حرکتی شتابی به سمت نظام انقلابی است؛ دیوان سالاری فقط رفتار دولتمردان نیست بلکه قوانین دست و پا گیر یکی از بلاها و مشکلات کشور است.  

ارسال نظرات