۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۷۴۶۹۵۸
آیت الله حسینی بوشهری:

حشد الشعبی روز به روز تأثیرگذارتر خواهد شد

حشد الشعبی روز به روز تأثیرگذارتر خواهد شد
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: از آنجا که حشد الشعبی در راستای جهاد برای خدا و با عنایت رهبری و تلاش‌های شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس پایه گذاری شده است، روز به روز تأثیرگذارتر خواهد شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، امام جمعه بغداد و رئیس «توجیه العقائدی» حشد الشعبی عراق با آیت الله حسینی بوشهری دیدار کرد.

رئیس جامعه مدرسین شهرت حشد الشعبی را شهرتی جهانی عنوان کرد و ابراز داشت: امروز حشد الشعبی، شهرت جهانی پیدا کرده است و شهرت آن مختص به کشور عراق و منطقه نیست.

امام جمعه قم افزود: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید که هر آنچه بر اساس تقوا و برای خدا پایه گذاری شده باشد، باقی می‌ماند و از آنجا که حشد الشعبی در راستای جهاد برای خدا و با عنایت رهبر معظم انقلاب و تلاش‌های شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس – که از انسان‌های مخلص زمان بودند – پایه گذاری شده است، روز به روز تأثیرگذارتر خواهد شد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس که اکنون به شهادت رسیده‌اند، تأثیرگذاری بیشتری نسبت به زمان حیات خود دارند و این را دشمن باور نداشت.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری حضور حشد الشعبی در کنار نیروهای انقلاب اسلامی را از مصادیق اتحاد و همدلی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق دانست و اظهار داشت: به خاطر جنگ ۸ ساله‌ای که توسط دشمنان و به منظور جدایی دو ملت ایران و عراق ایجاد شد، خداوند فرصتی ایجاد کرد که این دو ملت به هم نزدیک شوند و متحداً علیه دشمن واحد بجنگند و ایستادگی کنند.

حشد الشعبی روز به روز تأثیرگذارتر خواهد شد

شور و هیجان به مبانی اعتقادی ریشه‌دار تبدیل شود

وی توجه به مسائل اعتقادی را در حشد الشعبی مورد تأکید قرار داد و خاطر نشان کرد: تجربه نشان داده است که افراد در زمان ورود به عرصه‌های مبارزاتی و انقلابی گاهی بر اساس شور و احساسات پاک قدم به میدان می‌گذارند؛ ولی لازم است این شور و هیجان به شعور عمیق و مبانی اعتقادی ریشه‌دار تبدیل شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: احساس به خودی خود پایدار نیست؛ اما اگر با یک زیرساخت اعتقادی همراه شود، پایدار خواهد ماند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با این عزم راسخی که دارید، بتوانید در این مسیر زمینه تربیت افرادی را فراهم کنید که زمینه سازان ظهور مولای ما امام زمان – عجل الله تعالی فرجه الشریف – باشند و از عزیزانی که شرایط انتقال تجربیات موجود در کشور را به عزیزان حشد الشعبی فراهم کردند نیز تشکر می‌کنم.

حشد الشعبی بیش از ۲۰۰ هزار رزمنده دارد

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد الحیدری گزارش مختصری از وضعیت «توجیه العقائدی» حشد الشعبی عراق ارائه نمود.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه ما نشر اعتقادات در میان بدنه حشد الشعبی است تا این سازمان به صورت یک سازمان دینی و ملتزم به معیارهای اخلاقی باشد.

امام جمعه بغداد، حشد الشعبی را کلید حفظ کل کشور عراق عنوان کرد و افزود: حشد الشعبی امروز بیش از ۲۰۰ هزار رزمنده دارد.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات