۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۷۴۶۹۸۹
حجت الاسلام والمسلمین تقوی:

راه آیت الله مدرس و شهدا به عنوان میراثی معنوی و فرهنگی‌ باید حفظ شود

راه آیت الله مدرس و شهدا به عنوان میراثی معنوی و فرهنگی‌ باید حفظ شود
رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به اینکه آیت الله مدرس مجموعه‌ای از ارزش‌ها را در خود جمع کرده است گفت: راه مدرس و شهدا به عنوان میراثی معنوی و فرهنگی‌ باید حفظ شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی همزمان با هشتاد و ششمین سالگرد شهادت مرد دین و سیاست آیت الله مدرس در جمع مسؤولین و مردم شهرستان کاشمر اظهار کرد: شهید مدرس همیشه در میدان و صحنه‌های پرشور مبارزه با پلشتی‌ها و مستکبرین در حال مبارزه بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: این مراسم اگر برای هشتاد و ششمین بار برگزار می‌شود برای تجلیل از یک عالم خدمتگزار است، این نوع تجلیل‌ها نوعی عبادت به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند چرا باید برای شهدا و علما و بزرگانی مانند شهید مدرس بزرگداشت بگیریم، افزود: حضور ما در این گونه محافل نوعی عبادت است، جاده زندگی یک طرفه نیست که برخی خون بدهند و شهید شوند و عده‌ای فقط تماشاگر باشند و از برکت خون همین شهدا به اموال و یا مقام دست پیدا کنند به همین دلیل آنها اگر شهید شدند و خون دادند ما هم که مانده ایم وظیفه داریم و باید به وظایف مان عمل کنیم.

باید در میدان جهاد تبیین حضور داشته باشیم

حجت الاسلام والمسلمین تقوی افزود: شهدا رسالت الهی و دینی و انسانی خود را به خوبی انجام دادند، ما هم رسالت و وظیفه داریم پاسدار خون شهیدان مظلوم باشیم، آنها اگر جهاد شمشیر داشتند ما باید در میدان جهاد تبیین حضور داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یا باید شمشیر به دست گرفت و در خط مقدم سینه به سینه دشمن جنگید و ایثار جان کرد یا باید پاسداری از این خون را برعهده گرفت و یا اینکه پیام شهید را به دیگران رساند.

وی گفت: از طریق وصیت نامه‌های شهدا راه و رسم زندگی شأن، شعارها و فداکاری‌هایشان را باید همچنان در میان مردم نشر دهیم و ذهن‌ها و اندیشه‌ها را با آن فداکاری‌ها گره بزنیم که این یکی از وظایف ما است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی تصریح کرد: اگر عاشورا داریم از برکت جهاد تبیین است چون نگذاشتند پرونده جهاد حسینی بسته شود، امروز عاشورا یک موج و جریان است، موجی که اوج‌ها را به دنبال می‌آورد.

راه شهدا و هدفشان باید تبیین شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید راه شهدا و هدفشان را تبیین کنیم وگرنه یزیدی هستیم.

وی بیان کرد: پاسداری از خون شهید و زنده کردن راه شهدا و تقویت بنیان‌های اعتقادی که شهدا برای آن اعتقاد خون دادند از اهداف مهم این مراسم است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی گفت: تجلیل از ارزش‌ها از دیگر اهداف این برنامه‌ها است و در این مراسم از جهاد، ایثار، مقاومت، شهامت، شجاعت، فقه و فقاهت شهید مدرس تجلیل می‌کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به اینکه مدرس مجموعه‌ای از ارزش‌ها را در خود جمع کرده است گفت: تجلیل از مدرس، تجلیل از ارزش‌ها است و شرکت در این مراسم تعظیم شعائر است و وظیفه داریم شعائر را بزرگ بداریم چون تعظیم شعائر تأکید قرآن است.

وی با بیان اینکه شرکت در این مراسم قدردانی از مجاهدت‌ها و ایثارگری‌ها است گفت: اگر کسانی برای این ملت اثرگذاری کردند باید قدر آنان را بدانیم و مدرس برای عزت و عظمت این ملت فداکاری کرد و باید در حد توان او را بزرگ بداریم.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به اینکه باید کتاب‌ها، تفکر و اندیشه شهید مدرس را نشر دهیم گفت: شرکت در این گونه جلسات معرفی و تبیین میراث فرهنگی این ملت است، ما صاحب یک تمدن و ادبیات غنی هستیم و معارف بسیار عمیق اسلامی را در اختیار داریم و این موارد میراث گران بهای فرهنگی ما است که باید از آنها پاسداری کرد و راه مدرس و سایر شهدا میراث معنوی و فرهنگی ما هستند که باید حفظ شود

جوانان نیازمند الگو هستند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما در برابر نسل آینده مسؤول هستیم و فرزندان ما باید این راه را بشناسند، و معلمان و استادان در مدارس، حوزه‌ها و دانشگاه‌ها باید مدرس‌ها و امام را به خوبی معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه جوانان نیازمند الگو هستند و اگر الگوهای خوبی داشته باشند دنبال الگوهای غربی نخواهند بود عنوان کرد: در کشور عزیزمان نیروهای برجسته و نیروهای ارزشمند زیادی داریم که نیازمند به غرب نیستیم که به ما الگو بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی عنوان کرد: فضای مجازی بسیاری از این الگوها را تغییر داده جوانان ما بسیاری از فوتبالیست‌های ما را خوب می‌شناسند اما دانشمندان ما مانند ابوعلی سینا و مدرس را نمی‌شناسند که وظیفه ما است که الگوهای مناسب را به آنها معرفی کنیم.

امروز تربیت شدگان تفکر امام(ره) در برابر مستکبران قرار گرفته اند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز در فلسطین اگر جنگ بین حماس با اشغالگران صورت گرفته است تفکر امام(ره) غالب بر آمریکا، غربی‌ها و اشغالگران کودک کش است

وی با بیان اینکه همه باید بدانند این جریان فکری که در برابر همه ظالمان قرار گرفته اند، از سویی تربیت شدگان امام هستند گفت: امروز یک تفکر آمریکا، همه غربی‌ها و نماینده ناخلف و کودک کش آنها که منافع آنها را می‌خواهد حفظ کند قرار گرفته و نماینده تفکر امام خمینی (ره) سید حسن نصرالله، مجاهدین، انصارلله، حشد الشعبی، بسیح ایران مردم هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدرس محصول تربیتی آیت الله شیرازی است گفت: یکی از ویژگی‌های مدرس مردم دوستی بود، مردم را باور داشت و به مردم عشق می‌ورزید، او معتقد بود مردم خانواده من هستند.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات