۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۷۴۷۰۹۹
آیت الله کعبی:

رویکرد ملت ایران به انتخابات، تمدن آفرینی است

رویکرد ملت ایران به انتخابات، تمدن آفرینی است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: ایران اسلامی علاوه بر بازتولید اسلام ناب و مکتب اهل بیت، بازتولید مجد و عظمت ایران را به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری در جمع ۵۶۰۰ نفری گروه مرجع و اقشار تاثیر گذار که به صورت ویدئو کنفرانس و با موضوع چرا مشارکت حداکثری، برگزار شد، گفت: این حضور یک رزمایش حقوقی، فقهی، سیاسی، اجتماعی و یک اعلام آمادگی گروه های تاثیرگذار و مرجع برای فرماندهی میدان انتخابات به صورت جبهه ای است.

وی ادامه داد: هر کدام از شما می تواند فرماندهی یک لشکر برای میدان انتخابات و میدان های دیگر باشد و این حضور ستودنی است که حضور شما به صورت فردی، سازمانی و حضور انبوه مردمی می تواند باشد و حضور حداکثری مردم بسیار حائز اهمیت می باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه به نام مطالبه گری نباید انتخابات را تضعیف کرد، اظهار داشت: در موضوع انتخابات با سه رویکرد تسلیم شرایط موجود، تخریب به نام مطالبه گری و عدالتخواهی و اسقاط تکلیف رو به رو هستیم که هر سه محکوم هستند.

آیت الله کعبی با بیان اینکه نباید به انتخابات نگاه حزبی داشت، تصریح کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری جای نگاه حزبی نیست بلکه همه با هر سلیقه و جناح سیاسی باید به پای صندوق های رای بیایند و باید با رویکرد مقاومت تمدنی به انتخابات نگاه کرد.

وی با اشاره به رویکرد تمدنی یادآور شد: خط اول آن رویکرد به صورت نظامی در غزه می باشد و یک خط سیاسی امنیتی دارد که در انتخابات تبلور پیدا می کند و این خطوط تکمیل کننده یکدیگر هستند و باید نگاهمان به انتخابات نگاه مقاومت و نگاه تمدن آفرین باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: انتخابات باعث پیشرفت، عدالت، عزت، کرامت و حفظ نظام اسلامی و تعمیق ارتباط مردم با نظام اسلامی می شود و این یک نگاه مقاومتی می خواهد که مقاومت یعنی پافشاری بر آرمان ها، ارزش ها و پافشاری بر اصول انقلاب و شهدا است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: قانون گذار به همه شهروندان نظام اسلامی که دارای شناسنامه ایرانی هستند این حق را داده که در ساماندهی کشور و تعیین سرنوشت مشارکت کنند و اگر افراد از این حق استفاده نکند در واقع حق خود را ضایع کرده اند و ضرر به خود افراد خواهد رسید چرا که با شرکت نکردن افراد امکان دارد اقلیتی سرنوشت کشور را بدست بگیرند.

وی با بیان اینکه اگر دشمنان ایران را بشناسیم پای صندوق های رای حاضر خواهیم شد، ابراز داشت: شناخت دشمنان موجب موضع گیری در برابر دشمن می گردد، آمریکا و صهیونیسم بین الملل نه تنها دشمن اسلام و مکتب اهل بیت هستند و نه تنها دشمن جمهوری اسلامی ایران می باشند بلکه دشمن مملکت هایی هستند که به دنبال آزادی، استقلال و پیشرفت خود می باشند.

آیت الله کعبی افزود: اگر حقایق تاریخی تبیین شود، این آگاهی و بیان حقایق ملت ما را به پای صندوق های رای می آورد، رهبری هم فرمودند مواظب ارتجاع و برگشت به عقب باشیم چرا برخی به دنبال این می باشند که ایران عقب مانده باشد تا بتوانند ملت ایران را ذلیل کرده و از منابع کشور ما بهره گیری کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: در مقابل تمدن غرب چهار راه پیش رو داریم، راه اول تسلیم است، راه دوم تخریب بدون طرح و ایده می باشد و گزینه سوم ترمیم و اصلاح است که ترکیه به این سمت رفته اما گزینه چهارم گزینه تمدن سازی است.

وی ادامه داد: مقاومت تمدنی گزینه ملت ایران هست، ایران اسلامی علاوه بر بازتولید اسلام ناب و مکتب اهل بیت، بازتولید مجد و عظمت ایران را به همراه داشته است.

ارسال نظرات