۱۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۷۴۷۲۰
رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه آذربایجان شرقی:

بیعت همافران با امام خمینی، رژیم طاغوت را به وحشت انداخت

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه های آذربایجان شرقی گفت: نوزده بهمن همافران، بازمانده‌های رژیم طاغوت را به وحشت انداختند.
بیعت همافران با امام خمینی، رژیم طاغوت را به وحشت انداخت

میکائیل جمال پور، رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه های آذربایجان شرقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت اعلام همبستگی همافران با امام راحل صورت گرفت، با بیان این‌که شاه مخلوع از ابتدای جوانی علاقه خاصی نسبت به نیروی هوایی داشت، گفت: محمدرضا شاه با این کار و پرداختن به خلبانی سعی در مخفی نگه داشتن ضعف شخصیتی خود داشت و روان‌شاسان بسیاری نیز ‌شاه را دارای شخصیتی ترسو  عنوان کردند؛ چون شاه با این گونه کارها در جهت مشهور نشان دادن خود تلاش می‌کرد.

استاد حوزه علمیه صادقیه تبریز خاطر‌نشان کرد: از این رو‌ه شاه بودجه و امکانات فراوانی صرف نیروی هوایی خود کرده بود و درجه داران این نیرو جزء متعهدترین افراد به وی محسوب می‌شدند تا جایی که شاه نیروی هوایی را جزء آخرین پایگاه‌های خود تصور می کرد.

جمال‌پور گفت: به همین سبب در روز نوزده بهمن با حضور همافران و درجه داران نیروی انتظامی در مدرسه مردمی تهران و اعلام بیعت و ادای احترام به بنیانگذار کبیر انقلاب، بازمانده های رژیم به وحشت عجیبی افتادند و حکومت شاه تیر خلاصی خود را دریافت کرد.

وی افزود: شاه که در جریان 28 مرداد سال 32 کودتا، مصدق را سرنگون کرده بود امید داشت ‌با استفاده از عوامل بازمانده خود در نیروی هوایی و سایر جاها و یا بمباران هوایی در مواضع انقلاب دوباره به ایران بازگردد، ولی اشتباه وی در این بود که تفاوت مصدق و امام راحل و جایگاه این دو شخصیت را در میان مردم نمی دانست.

این استاد دانشگاه تبریز تاکید کرد: حرکت همافران نشان داد که اراده الهی و فطرت پاک بشری مسیر مبارک خود را در هر شرایطی طی خواهد کرد، هر چند طاغوتیان با زر و زور در جهت برآوردن امیال خویش تلاش کنند./935/ت302/س
ارسال نظرات