۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۷۴۷۲۱۸
معاون پژوهش جامعة المصطفی:

غایت پژوهش و علم، رسیدن به کمال انسانی است

غایت پژوهش و علم، رسیدن به کمال انسانی است
حجت الاسلام عابدی نژاد گفت: جهان امروز نیازمند تحول عمیق پژوهشی در غایت، روش‌ها، محتوا، پیش فرض و پارادایم های علمی برای تغییر مسیر غلطی است که مستکبران عالم برای بشریت ایجاد می‌کنند.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عابدی نژاد، معاون پژوهش جامعة المصطفی، در نشست خبری هفته پژوهش که در سالن جلسات جامعة المصطفی العالمیه برگزار شد، عنوان کرد: غایت پژوهش و علم، رسیدن به کمال انسانی است.

وی بیان کرد: انسان نمی‌تواند به مراتبی از کمال انسانی دست پیدا کند اما نسبت به سرنوشت دیگر انسان‌ها بی‌تفاوت باشد. تفاوت جنس کار علمی ما با رویکردهای شبه علم دیگر تمدن‌ها اینجا معنا پیدا می‌کند.

معاون پژوهش جامعة المصطفی با اشاره به جنایاتی که در غزه رخ می‌دهد، تصریح کرد: وقتی جنایات اسرائیل را تایید می‌کنند نشان می‌دهد این علم ها در مسیر انسانیت نبوده است، وقتی علم معنویت و انسانیت نداشته باشد و از سلسله انبیا دور افتاده باشد نتیجه آن، وحوشی می‌شود که مسلح به سلاح علم هستند تا انسانیت را از بین ببرند.

حجت‌الاسلام عابدی نژاد افزود: رسالت اصلی ما در جامعة المصطفی، توسعه عقلانیت توحیدی معنویت گرا و انسانی است و قرار نیست راه باطلی که آنان طی کردند و نتیجه آن کودک کشی است را برویم.

وی گفت: قرار است اصالت های انسانی و حقایق توحیدی را ترویج کنیم و الحمدلله در نهاد جامعة المصطفی قدم های موثری در این زمینه برداشته شده است و این خیرش عمومی و مقاومت جهانی که علیه سیطره این وحوش اتفاق می‌افتاد مبتنی بر یک ریشه معرفتی است که حوزه علمیه قم و وجه بین‌المللی آن یعنی نهاد جامعة المصطفی مبنا این حرکت و خیزش جهانی واقع شدند.

معاون پژوهش جامعة المصطفی اظهار کرد: رسالت ما سیاست گذاری توحیدی عدالت محور و تبیین آن در سطح بین الملل است و از همه ظرفیت‌های علمی و پژوهشی باید استفاده شود تا این تحول عظیم پژوهشی ایجاد شود.

حجت‌الاسلام عابدی نژاد بیان کرد: جهان امروز نیازمند تحول عمیق پژوهشی در غایت، روش‌ها، محتوا، پیش فرض و پارادایم های علمی برای تغییر مسیر غلطی است که مستکبران عالم برای بشریت ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه خون انسان ها و کودکان یک بیداری جهانی رقم زده است، تاکید کرد: دشمن سفاک خون بیگناهان را می‌ریزد اما این خون تبدیل به یک رسانه می‌شود و طومار این تمدن ننگین را در هم می پیچد و یک فردا انسانی را رقم می‌زند.

معاون پژوهش جامعة المصطفی یادآور شد: هفته پژوهش در المصطفی پیشران رشد علمی جامعه المصطفی است و این رقابت متراکمی که برای کالاهای پژوهشی وجود دارد و در هفته پژوهش عرضه و ارزیابی می‌شود، سیاست گذاری ما را جهت می‌دهد و بعد بین المللی را تقویت می‌کند و خون تازه‌ای در مجموعه المصطفی جریان می‌اندازد.

ارسال نظرات