۱۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۷۴۷۲۳
امام جمعه شبستر:

بیعت همافران با امام خمینی شکست نظامی شاه بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده گفت: همافران با نوشتن وصیت‌نامه‌های خود و در حالی که مرگ را به چشم می‌دیدند، با امام خمینی‌(ره) ‌‌بیعت کردند.
بيعت همافران با امام راحل

حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز،‌ در سالروز بیعت صدها نیروی همافر با امام راحل، با بیان این‌که درجه داران نیروی هوایی با درک خطرات فراوان اقدام خود، به بیعت رهبر کبیر انقلاب شتافتند، گفت: این افراد با نوشتن وصیت‌نامه‌های خود و در حالی که مرگ را به چشم می‌دیدند با امام خمینی‌(ره) ‌‌بیعت کردند.

وی تصریح کرد: همافران در حالی به محضر امام رفتند که رژیم شاهنشاهی سقوط نکرده و هنوز اقدامی رسمی از سوی نظامیان در حمایت از انقلاب صورت نگرفته بود.

امام جمعه شبستر با اشاره به اعتماد خاص شاه به وفاداری همافران ابراز داشت: بیعت همافران با امام سبب فروپاشیدن دژ مورد اعتماد شاه و تسریع در پیروزی انقلاب شد.

وی به خاطرات سفیر انگلیس در دیدار با شاه اشاره کرد و افزود: شاه در این دیدار فرار سربازان وظیفه از خدمت را سبب بی‌اعتمادی خود به ایشان دانسته بود؛ اما نسبت به درجه داران به خصوص نیروی هوایی اعتماد کامل داشت.

حجت الاسلام محمدزاده به سرمایه‌گذاری کلان شاه در نیروی هوایی اشاره کرد و اظهار داشت: تربیت خاص درجه داران نیروی هوایی و سرمایه کلان رژیم در این بخش سبب شده بود‌ شاه به این نیرو به چشم ژاندارم خصوصی خود نگاه کند.

وی تأکید کرد: به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اجتماعی و سیاسی اگر همافران بیعت تاریخی خود را انجام نمی‌دادند، پیروزی انقلاب به تأخیر می افتاد؛ چون رژیم اعتماد به نفس خود را از دست داد و حتی ادعا کرد که عکس بیعت همافران با امام راحل جعلی است./935/ت302/س
ارسال نظرات