۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۷۴۷۳۲۱
رئیس‌جمهور پیش از سفر به روسیه:

گفت‌وگو درباره تحولات فلسطین محور مهم مذاکرات در مسکو است

گفت‌وگو درباره تحولات فلسطین محور مهم مذاکرات در مسکو است
رئیس جمهور پیش از عزیمت به روسیه گفت: تلاش فوری برای قطع بمباران غزه، رفع محاصره و کمک‌رسانی به مردم فلسطین و هم‌چنین از همه مهم‌تر دستیابی مردم فلسطین به حقوق‌شان جزو گفت‌وگوهای ما در این سفر خواهد بود.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در رأس یک هیئت عالی‌رتبه سیاسی-اقتصادی دقایقی پیش تهران را به مقصد مسکو ترک کرد.
 
رئیس‌جمهور در فرودگاه مهرآباد تهران طی سخنانی درباره این سفر یک‌ روزه بیان کرد: از جمله محورهای این سفر گفت‌وگو پیرامون مسائل حساس منطقه و هم‌چنین گسترش روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف است.
 
آیت الله رئیسی گفت: توسعه روابط بین دو کشور در مدت اخیر نشان می‌دهد که گام‌های خوبی در این عرصه برداشته شده است. نگاه ما و روسیه درباره صلح و ثبات در منطقه مشترک است و هم‌چنین در مبارزه با یکجانبه‌گرایی نگاه مشترکی داریم. ما در اتحادیه اوراسیا، بریکس و شانگهای همکاری خوبی با روسیه داریم.
 
وی عنوان کرد: در جهت ارتقای روابط اقتصادی گام‌های خوبی برداشته شده اما هنوز نیاز به ارتقا دارد؛ همکاری در حوزه انرژی، صنعت، کشاورزی و کار دانش‌بنیان از موارد پیش روی ماست. در این سفر نسبت به روابط دوجانبه گفت‌وگو خواهیم داشت و کریدور شمال به جنوب از موارد مورد بحث خواهد بود.

رئیس جمهور همچنین رایزنی درباره تسریع در اجرای کریدور شمال-جنوب به عنوان یکی از طرح‌های مشترک میان دو کشور را از جمله برنامه‌ها و اهداف این سفر عنوان کرد.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: امروزه نگرانی امت اسلامی، مردم منطقه و انسان‌های آزاده در دنیا نسبت به وقایع غزه است. مسئله فلسطین از محورهای مهم مباحث ماست؛ تلاش فوری برای قطع بمباران غزه، رفع محاصره و کمک‌رسانی به مردم فلسطین و هم‌چنین از همه مهم‌تر دستیابی مردم فلسطین به حقوق‌شان جزو گفت‌وگوهای ما در این سفر خواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در این زمینه رایزنی‌هایی با کشورهای مختلف داشته‌ایم، تاکید کرد که این موضوع حتما در این سفر نیز دنبال خواهد شد.

 
گفتنی است، این دومین سفر رئیس‌جمهور به روسیه از ابتدای کار دولت سیزدهم است. 
عباس قاسم پور
ارسال نظرات