۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۷۴۷۳۳۴
امام جمعه شهرستان گیلانغرب:

فرهنگ فاطمی عامل مصونیت در برابر فتنه ها است

فرهنگ فاطمی عامل مصونیت در برابر فتنه ها است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام موسوی گفت: همه ما باید پرچمدار دهه فاطمیه باشیم چرا که زنده نگهداستن فرهنگ فاطمی همان عامل مصونیت بخش در برابر فتنه هایی از جنس «زن، زندگی، آزادی» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام موسوی امروز در جمع فعالان هیات های مذهبی شهرستان گیلانغرب در سخنانی با اشاره به جایگاه آیین عزای ائمه اطهار (ع) در بین مردم، اظهار داشت: برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها در قالب هیات مذهبی باید بر پایه مدیریت مردم می‌باشد.

امام جمعه شهرستان گیلانغرب گفت: ماهیت مردمی هیات ها و این عنایت اهل بیت عصمت وطهارت(ع) در گیلانغرب که علم عزا در دست مردم یک دست شیعه در گیلانغرب  است  خود مایه برکات معنوی است.

وی تصریح کرد: قطعا آیین های عزا و مراسمات مذهبی و تدارک مراسمات بصیرتی مایه آگاهی، بخشی دینی و اعتقادی و از مصادیق جهاد تبیین است.

حجت الاسلام موسوی به ماهیت عاشورایی و انقلابی شکل گیری گروهای آزادی خواه و مقاومت در جهان اشاره نمود و ابراز کرد: امروز اگر فلسفه اعتقادی گروه های آزادی خواه و جبهه مقاومت را بررسی کنیم خواهیم دید که اکثریت به اتفاق یا در تاسی مستقیم از حادثه عاشورا و یا سرمشق گرفته از انقلاب اسلامی هستند که در هر دو حوزه تاثیر گذاری و تاثیر پذیری از مکاتب اسلامی، انقلابی است.

وی بر فراگیر شدن بیش از پیش خیمه عزای فاطمی در فضای عمومی جامعه تاکید و ابراز داشت: امروز در راستای نشر فرهنگ معنوی اسلامی و فاطمی باید عزاداری برای حضرت فاطمه (س) مثل عزای امام حسین (ع) پرشور و در همه خانه هایمان  نمود پیدا کند.

امام جمعه گیلانغرب گفت: همه ما باید پرچمدار دهه فاطمیه باشیم چرا که زنده نگهداستن فرهنگ فاطمی همان اهرم مصونیت بخش در برابر فتنه هایی از جنس «زن، زندگی، آزادی» است و از سویی در ابعاد اجتماعی فرهنگی «فرهنگ فاطمی» مروج فرهنگ قناعت، ولایتمداری، سبک زندگی اسلامی و عفاف و حجاب ست./1400/

ارسال نظرات