۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۷۴۷۳۳۸
نماهنگ؛

دانشجوی خودساخته

دانشجوی خودساخته
به مناسبت روز دانشجو نماهنگ «دانشجوی خودساخته» با موضوع بیانات امام خمینی رحمه الله علیه و رهبر معظم انقلاب پیرامون نقش دانشجو منتشر شد.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، به مناسبت روز دانشجو نماهنگ «دانشجوی خودساخته» با موضوع بیانات امام خمینی رحمه الله علیه و رهبر معظم انقلاب پیرامون نقش دانشجو منتشر شد.

امام خمینی (ره) می فرمایند: «مهم در دانشجویی و در دانشیاری و در استادی و در شاگردی و در تربیت [و] در علم این است که یک تربیت صحیح همراه علم باشد.... کوشش کنید که هر قدمی که برای علم برمی‌دارید، برای عمل ظاهری و برای اعمال باطنی، ایجاد تقوا در خودتان، ایجاد استقامت، امانت در خودتان بکنید که وقتی از دانشگاه ان شاء الله بیرون می‌آیید یک انسانی باشید که هم معلومات داشته باشید... و هم تزکیه نفس کرده باشید...  اگر یک همچو تعلیم و تربیتی در یک کشوری باشد، این کشور می‌تواند مستقل باشد، می‌تواند آزاد باشد، اقتصادش را می‌تواند تامین کند، می‌تواند فرهنگش را درست کند و می‌تواند همه چیزش را اصلاح کند.»

رهبر معظم انقلاب نیز با تاکید بر نقش جوان پر انگیزه دانشجو می فرمایند:« توصیه‌ی اوّل من به شما جوانهای عزیز، چه دانشجو و چه بقیّه‌ی جوانهایی که از آنها اسم آوردم، مسئله‌ی خودسازی است؛ خودسازی خیلی مهم است؛ هم در ابعاد فردی، هم در ابعاد جمعی... این کمک میکند به شما که از لغزشگاه‌ها راحت عبور کنید، بسلامت عبور کنید. لغزشگاه‌هایی وجود دارد؛ ترس، یک لغزشگاه است، تردید، یک لغزشگاه است، احساس ضعف، یک لغزشگاه است، انگیزه‌های ناسالم، یک لغزشگاه است؛ لغزشگاه‌های زیادی سر راه ما وجود دارد... به نظر من وقتی بُنیه‌ی روحی‌ و معنوی‌ شما قوی شد، هم در زمینه‌ی فکر، هم در زمینه‌ی تصمیم‌گیری، هم در زمینه‌ی عمل، توانایی‌های بیشتری پیدا خواهید کرد و ما در نسل جوان به اینها نیاز داریم... شما به معنای واقعی کلمه مثل فرزندان من هستید و همان چیزی را برای شماها دوست دارم که برای فرزندان نسلی خودم دوست دارم و آنچه را عرض میکنم، به معنای واقعی کلمه برای شما مفید میدانم که عرض میکنم.»

تعداد بازدید : 0

 

ارسال نظرات