۱۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۷۴۷۳۵
از سوی دبیرخانه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران؛

ابزارهای مشتقه به عنوان کتاب سال معرفی می شود

خبرگزاری رسا ـ چهار اثر از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در فهرست نامزدهای دریافت جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند.
كتاب


محمدمهدی نجفی، مسؤول روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: کتاب های «ابزارهای مشتقه: بررسی فقهی ـ اقتصادی» نوشته حجت الاسلام غلامعلی معصومی‌نیا، «فلسفه اقتصاد در پرتو جهان بینی قرآن کریم» نوشته حجت الاسلام علی اصغر هادوی نیا در بخش اقتصاد، «رویارویی غرب معاصر با جهان اسلام» نوشته ابراهیم متقی در بخش کلیات ـ اسلام و «آرای اخلاقی علامه طباطبایی(ره)» نوشته رضا رمضانی از سوی دبیرخانه جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به عنوان نامزدهای دریافت جایزه کتاب سال معرفی شدند.

وی افزود: مراسم اهدای جایزه بیست و هفتمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، نوزدهم بهمن ماه در تالار وحدت با حضور دکتر محمود احمدی نژاد برگزار می شود.

نجفی خاطرنشان کرد: در این مراسم، رییس جمهور علاوه بر اهدای لوح تقدیر به برگزیدگان، به نفرات برتر «آثار برگزیده» هر کدام پنجاه سکه بهار آزادی و به نفرات برتر آثار «شایسته تقدیر» نیز پنج تا ده سکه بهار آزادی اعطا خواهد کرد.

مسؤول روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: جایزه بیست و هفتمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را یک هزار و دویست و شصت و پنج داور در شصت و هفت گروه داوری، نوزده هزار عنوان کتاب چاپ اول را داوری کردند.

وی اضافه کرد:‌ این داوران از اساتید برتر دانشگاه های کشور هستند و تمامی آثار ارسال شده در زمینه های علوم انسانی، هنر، مهندسی و علوم پایه را در قالب های تالیف، ترجمه و تصحیح بررسی و به آنها امتیاز دادند که طی آن هر اثری که از 100 امتیاز و 90 امتیاز را کسب کند به عنوان «اثر برگزیده» و اگر بیش از 80 امتیاز کسب کند آن اثر «شایسته تقدیر» خواهد شد.

نجفی افزود: در این دوره از جایزه کتاب سال، هجده هزار هفتصد و بیست و دو اثر شرکت کرده‌ و از این تعداد، چهار هزار اثر جواز حضور در مرحله دوم داوری‌ها را دریافت کرده‌اند.

گفتنی است، بر اساس گزارش های رسیده، کتاب «ابزارهای مشتقه: بررسی فقهی ـ اقتصادی» نوشته حجت الاسلام غلامعلی معصومی‌نیا به احتمال زیاد به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران انتخاب خواهد شد. /920/ت302/ع

ارسال نظرات