۱۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۷۴۷۴۷
مهندس باهنر:

غفلت از فعالیت‌های فرهنگی از اشتباهات استراتژیک دوران سازندگی است

خبرگزاری رسا ـ نائب رئیس مجلس شورای اسلامی غفلت از فعالیت‌های فرهنگی را یکی از اشتباهات استراتژیک دوران سازندگی دانست.
محمد رضا باهنر


به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، مهندس محمدرضا باهنر، نائب رئیس و نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت دهه فجر که در مسجد حضرت زین‌العابدین(ع) برگزار شد، به بررسی اتفاقات سه دهه اخیر در کشور پرداخت و در بررسی خود ازکارنامه دولت سازندگی، غفلت این دولت از کارهای فرهنگی را اشتباهی استراتژیک دانست و ابراز داشت: در آن دوران تصور دولتمردان این بود که چون فضای سنگین فرهنگی در زمان جنگ بر کشور حاکم بود، این فضا در دوران سازندگی هم حفظ می‌شود از این رو به دنبال عمران و آبادی بودند و از فضای فرهنگی غفلت شد.

باهنر در عین حال تاکید کرد: دوران سازندگی بسیار لازم و حلقه گمشده انقلاب اسلامی بود و باید گفت که در این دوران همه عقب افتادگی‌های دوران طاغوت جبران شد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به بررسی کارنامه دولت اصلاحات پرداخت و با انتقاد از برخی اصلاح طلبان گفت: ما نمی‌خواهم همه اصلاح‌طلبان را به انحراف محکوم کنیم و حتما در بین آنها عده ای وجود دارند که پیرو خط امام بودند، اما باید توجه داشت که عده‌ای هم بودند که می‌خواستند دور انقلاب اسلامی و افکار و اندیشه های امام راحل خط قرمز بکشند.

وی با اشاره به هدایت های مقام معظم رهبری در ادوار مختلف ابراز داشت: تدبیر عمیق، آینده‌نگر، دوراندیش و بابصیرت مقام معظم رهبری کاروان انقلاب را از دوران اصلاح‌طلبان قبلی عبور داد وگرنه برخی اصلاح طلبان هم‌خوان و هم‌جهت با بسیاری از مستکبران شده و می خواستند ارزش ها را پایمال کنند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب چشم‌انداز توسعه ایران، برخی شاخص‌های برنامه چهارم توسعه را مثبت ارزیابی و تاکید کرد: امروز نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی که جنگ، پیروزی انقلاب و سازندگی را درک نکرده‌اند میدان دار هستند و این نسل چهارم است که باید انقلاب را با این وضعیت تحویل بگیرند و در سال 1404 کشور اول در منطقه شویم.

این فعال سیاسی در ادامه بر ضرورت حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن تاکید کرد و گفت: در روز 22 بهمن یک صدا و فریاد و مطالبه باید وجود داشته باشد و آن هم شعار اول انقلاب اسلامی یعنی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است.

باهنر با بیان اینکه نباید روی خدمات گذشته علامت سؤال گذاشت تاکید کرد: دانشمندان هسته‌ای که افتخار ما هستند در طول 20 تا 30 سال گذشته در دانشگاه‌های پرقدرت و عالم پرور درس خواندند و امروز ایران اسلامی را به قله افتخار و اقتدار رسانده اند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما باید نقد عالمانه و عادلانه را بپذیریم تصریح کرد: اینکه بگوئیم هیچ کسی هیچ کاری نکرده، ظلم به نظام، امام و شهیدان است و اگر کسی می‌خواهد خودش را ثابت کند دلیلی ندارد گذشته را زیرسئوال ببرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم ایران در این روز خاطره انگیز باید همدل و یک صدا فریاد آزادی خواهی و استقلال ملت ایران را به جهانیان نشان دهند و ثابت کنند که ملت ایران همچنان پایبند ارزش های اسلامی هستند.

باهنر با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت داشتن بصیرت ابراز داشت:اگر کسی در دوران دفاع مقدس فداکاری کرد و زحمت کشید اما اینکه در موقع خودش نتواند امتحان پس دهد، همانند دانش‌آموزی که 12 سال درس خوانده باشد اما در کنکور نتواند به موفقیت دست یابد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: در طول 30 سال گذشته و قبل از آن افرادی بودند که کارهای انقلابی می‌کردند اما در بین همین افراد عده‌ای منافق شدند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات