۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۷۴۷۵۶۲

آب دریای عمان ابتدای سال ۱۴۰۴ به زاهدان می‌رسد

آب دریای عمان ابتدای سال ۱۴۰۴ به زاهدان می‌رسد
اسدی گفت:کارخانه ساخت لوله جهت تسریع در تامین لوله مورد نیاز خط انتقال آب از دریای عمان به استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان‌‌های جنوبی و رضوی احداث می‌شود.

استاندار خراسان رضوی برای نظارت بر روند پروژه انتقال آب دریای عمان به مشهد، از این ابرپروژه بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرارگرفت.

 مدیرعامل شرکت تامین آب صنایع و معادن در حاشیه بازدید یعقوب‌علی نظری از این پروژه گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده در پایان سال ۱۴۰۳ و حداکثر تا اوایل سال ۱۴۰۴ آب دریای عمان به زاهدان خواهد رسید؛ دراین راستا افق پیش‌بینی شده برای رسیدن آب به مشهد مقدس پایان سال ۱۴۰۵ است.

محمدحسن اسدی با بیان اینکه ۲۰ پیمانکار در مسیرخط انتقال آب از چابهار تا مشهد مقدس در حال فعالیت هستند، افزود: جبهه‌های در حال اجرای این پروژه شامل لوله‌گذاری، ساخت آبگیر، آب شیرین کن و پمپاژ است که هم‌اکنون در تمام جنبه‌‏ها پیمانکاران در حال فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: هدف‌گذاری اولیه ما انتقال آب به زاهدان است. در این راستا ۱۰ پیمانکار با ظرفیت ۲ کیلومتر لوله‌گذاری در روز فعال هستند که ظرفیت بسیاربزرگی است.

مدیرعامل شرکت تامین آب صنایع و معادن با تاکید براینکه پروژه انتقال آب از دریای عمان باتوان مهندسان ایرانی درحال اجراست، خاطرنشان کرد: اقدام خوبی که با حضور استاندار خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان انجام شد این بود که تصمیم گرفته شد با دستور وزیر صمت یک کارخانه لوله سازی درشهر زاهدان برای این پروژه احداث کنیم تا عملیات ساخت تسریع شود.

اسدی به وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه اشاره کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه در مقیاس کل ۱۲ و نیم درصد است، با این حال سه پیمانکار در استان خراسان رضوی، عملیات انشعاب آب، مسیرسازی و حفر تونل را از قائن تا مشهد دنبال می‌کنند.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات