۱۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۷۴۷۶۷
مدیر کل اوقاف وامور خیریه گیلان:

بیش از 18 هزار موقوفه در استان گیلان وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف وامور خیریه گیلان با اشاره به شناسایی بیش از 117 موقوفه در سال 88 گفت: تا کنون هجده هزار موقوفه و رقبه در مناطق مختلف این استان شناسایی شده است.
مير کاظم حسيني اشکوري، مدير کل اوقاف و امور خيريه گيلان،


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام میر کاظم حسینی اشکوری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان، امروز در همایش واقفان، خیران و هیأت امنای بقاع متبرکه گیلان که در مجتمع خاتم‌الانبیای رشت برگزار شد، با اشاره به حضور بیش از دو هزار و 500 واقف در این استان‌ گفت: در گیلان بیش از 18 هزار موقوفه و رقبه وجود دارد.

وی به شناسایی بیش از 117 موقوفه در سال 88 اشاره کرد و اظهار داشت: شناسایی موقوفه‌ها در گیلان نسبت به سال گذشته 151 درصد رشد داشته است.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه گیلان، همچنین از طلب یازده میلیارد تومانی این اداره کل از موقوفه خواران در استان خبر داد و بیان داشت: تاکنون دو میلیارد تومان از این طلب وصول شده است.

حجت الاسلام میرحسینی‌اشکوری شناسایی موقوفات را زمینه ساز احیای موقوفات و عمل به نیات واقفان دانست و تصریح کرد: اجرای دقیق نیت واقفان از جمله اولویت‌های اوقاف گیلان است که با جدیت دنبال می‌شود.

وی همچنین به وجود نهصد بقعه متبرکه در گیلان اشاره کرد و بیان داشت: استان گیلان رتبه دوم کشوری را در جذب زائر بقاع متبرکه دارد.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که موضوع وقف افزون بر دستور دینی یک امر فطری است، گفت: وقف برخاسته از فطرت نوع‌دوستی انسان و در تمدن‌های گذشته و قبل از اسلام حتی میان انسان‌های اولیه نیز وجود داشت.

وی همچنین با گرامی‌داشت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دینداری، بصیرت و ولایت مداری را رمز پیروزی و ماندگاری انقلاب دانست و تصریح کرد: امروز نیز ملت ولایت‌مدار ایران با تکیه بر همین اصول قله‌های پیشرفت را یکی پس از دیگری طی می‌کنند.

حجت الاسلام حسینی اشکوری، وجود بقعه‌های جعلی را یک مسأله مهم در استان دانست و افزود: مردم خطه شمال کشور از خالص ترین شیعیان هستند و همواره از خرافه پرستی دوری می کردند./950/پ202/س

ارسال نظرات