۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۷۴۷۷۱۲
استاد حوزه علمیه کرمانشاه: 

تهذیب و پژوهش دو بال معرفتی حوزه‌های علمیه هستند

تهذیب و پژوهش دو بال معرفتی حوزه‌های علمیه هستند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام رضوانی زاده گفت: تهذیب و پژوهش دو بال معرفتی حوزه‌های علمیه و دیگر مراکز آموزشی و علمی در جامعه اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان کرمانشاه، حجت الاسلام شهرام رضوانی‌زاده امروز در جمع طلاب و روحانیون شهرستان کرمانشاه که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: امروز باید امور تحقیقی و پژوهشی از اولویت‌های مراکز علمی همانند حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه نباید مقوله مهمی همانند پژوهش در حوزه‌های علمیه به صورت سطحی دیده شود، خاطرنشان ساخت: عقل سلیم می‌طلبد که تهذیب و پژوهش همزمان در مدارس علمیه به یک نحو یکسان نگریسته شوند زیرا  طلابی که در بُعد تحصیلی روند خوبی را دنبال می‌کند بی‌گمان برای تکمیل مدارج علمی خود نیازمند انجام امور پژوهشی نیز می‌باشند.

 این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: بنابراین می‌توان گفت که تهذیب و پژوهش دو بال معرفتی حوزه‌های علمیه و دیگر مراکز آموزشی و علمی در جامعه اسلامی هستند.

حجت الاسلام رضوانی زاده افزود: می‌طلبد که اساتید حوزوی طلاب را تشویق به انجام امور پژوهشی و تحقیقاتی نمایند زیرا برای انجام این مهم کتب و اسناد بسیاری در اختیار داریم که این یک فرصت مغتنم برای طلبه‌ها محسوب می‌گردد.

این استاد حوزه علمیه در پایان سخنان خود گفت: طلبه‌ای می‌تواند در آینده به عنوان یک مُبلغ موفق عمل کند که در حوزه پژوهش و تهذیب به یک طور یکسان کارنامه خوبی داشته باشد./1400/

ارسال نظرات