۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۷۴۷۷۸۲
همزمان با سالگرد شهادت طلبه بسیجی حسن مختارزاده؛

مراسم بزرگداشت شهدای حوزوی عرصه امنیت در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای حوزوی عرصه امنیت در قم برگزار شد
مراسم بزرگداشت شهدای حوزوی عرصه امنیت همزمان با سالگرد شهادت طلبه بسیجی شهید حسن مختار زاده با سخنرانی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قم برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، این مراسم باشکوه و معنوی چهارشنبه شب به همت سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم با حضور خانواده معزز شهدا، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور و جمعی از مسئولان و آحاد مردم ولایتمدار شهر مقدس قم در مدرسه علمیه عترت آل محمد(ص) برگزار شد.

حجت الاسلام سیدحسن اکبری، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) در این مراسم با بیان اینکه در اسلام تبعیض نیست ولی تفاوت وجود دارد، اظهار داشت: شاخصه‌هایی که یک انسان را نسبت به دیگران متمایز می‌کند، علم و معرفت و آگاهی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بین الحرمین است، افزود: انقلاب اسلامی در حال حرکت است تا تمدن نوین اسلامی محقق شود.
وی همچنین گفت: اهل باور بودن و خداشناسی نخستین فضیلت انسان عاقل است چرا که می‌داند خداوند به او چشم بینا، گوش شنوا، زبان گویا، قلب فهمیم، عقل سلیم و فکر بلیع عطا کرده است تا با این ابزار خدا را عبادت کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) با بیان اینکه شهدا با معرفت و فهم لازم حرکت کردند و آنها بدین سبب ممتاز هستند، ابراز داشت: شهدا راه خود را به خوبی شناختند و نسبت به تکلیف‌ و دشمن‌ خود آگاهی لازم را پیدا کرده و بر اساس آن عمل کردند.

وی یادآور شد: شهید مختارزاده عالم و مجاهد بود و فهم درستی از جامعه و زمانه خود داشت.

حجت الاسلام اسحاقیان، روایت‌گر و یادگار دوران دفاع مقدس نیز در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی، ثمره خون شهدا است، گفت: جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند و اگر آسیب ببیند، بیت الله و حرم ائمه نیز آسیب خواهد دید.

وی همچنین با بیان اینکه رؤیای انبیا، برقراری نظام مقدس و حکومت اسلامی است، افزود: وقتی که امام خمینی(ره) مردم را به سوی یاری خداوند دعوت نمود، همه علما و طلاب در این مسیر گام برداشتند زیرا آنها یقین داشتند که این مسیر ادامه دهنده مسیر حق الهی است.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم که اعضای خانواده‌ شهیدان مهدی زاهدلویی، هادی عرفانی‌نیا و حسن مختارزاده نیز حضور داشتند از تنی چند از ایثارگران و طلاب تجلیل به عمل آمد، ضمن آن که با حضور مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور و نیز جانشین فرمانده سپاه قم و پدر شهید مختارزاده ، حجره و حسینه شهدا در مدرسه علمیه عترت آل محمد(ص) نیز افتتاح شد.

ارسال نظرات