۱۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۷۴۷۸۱
با حضور امام جمعه مشهد؛

مراسم گرامیداشت بانو طاهایی در مسجد گوهرشاد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی در مراسم گرامیداشت بانو طاهایی گفت: اگر قرار است زن مسؤولیتی را در جامعه بر عهده گیرد، باید در حوزه قابلیت های وجودی او باشد و تنها در این صورت است که حضور اجتماعی زن بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
مراسم ترحيم، بزرگداشت، عزاداري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به مناسبت درگذشت بانو طاهایی، بنیانگذار و مدیر مدرسه علمیه نرجس(س)  مراسم گرامیداشتی از سوی شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمع کثیری از علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه مشهد در محل شبستان نهاوندی مسجدگوهرشاد برگزار شد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد با اشاره به جریانات فمینیسم اظهار داشت: این جریان انحرافی تلاش می کند تا زنان را در همه مسؤولیت های اجتماعی که مردان حضور دارند وارد کند غافل از اینکه زن و مرد با توجه به تفاوت های طبیعی، مسؤولیت ها و وظایف متفاوتی نیز دارند و زنان نباید پابه پای مرد در هر کاری وارد شوند.

وی افزود: آنچه برای اسلام ارزش دارد این است که زن در حوزه ای که قابلیت دارد حضور یابد و اگر قرار است مسؤولیتی را در جامعه بر عهده گیرد، باید در حوزه قابلیت های وجودی او باشد و تنها در این صورت است که حضور اجتماعی زن بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، بانو طاهایی را مصداق بارز حضور شایسته زن در جامعه دانست و تصریح کرد: بانو طاهایی بیش از نیم قرن تلاش خود را در جهت پرورش بانوان و تربیت اسلامی آنان صرف کرد.

گفتنی است، بانو فاطمه خاموشی (طاهایی)، مؤسس و مدیر مدرسه علمیه نرجس مشهد، ساعت سه بامداد 13بهمن ماه براثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.استاد طاهایی افزون بر عضویت شورای فرهنگ عمومی استان خراسان از سال 1378 تا کنون، در سال 1382 از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان خادم نمونه فرهنگ و در سال 1383 در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به عنوان خادم قرآن معرفی گردید./930/پ202/ص
ارسال نظرات