۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۷۴۷۸۲۸
به همراه مراسم وداع با شهید گمنام؛

یادواره شهدای روحانی تیپ امام صادق برگزار شد

یادواره شهدای روحانی تیپ امام صادق برگزار شد
مراسم یادواره شهدای روحانی گردان‌ها، دو شهید گمنام تیپ مستقل ۸۳ امام جعفر صادق (ع) و شهدای طلبه مدافع امنیت با حضور خانواده شهدا، فرماندهان نظامی و انتظامی، طلاب و اقشار مختلف مردم در محل تیپ امام صادق برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم یادواره شهدای روحانی گردان ها، دو شهید گمنام تیپ مستقل ۸۳ امام جعفر صادق (ع) و شهدای طلبه مدافع امنیت با حضور خانواده شهدا، فرماندهان نظامی و انتظامی، طلاب و اقشار مختلف مردم در محل تیپ امام صادق برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سخرانی پرداخت و گفت: شهدا برنده عالم دنیا هستند که در مسیر تعالی حرکت کردند و با شناخت دشمن و بهره گیری از فرصت‌های عبادت و بندگی به سعادت رسیدند و امروز شهدا بهترین الگو برای همه آحاد جامعه هستند و پیشرفت و توسعه انقلاب اسلامی مرهون شهداست.

وی افزود: شهید عامل بقای دین خداست و برای اعتلای دین و عزت نظام اسلامی از جان خود گذشتند و همه ما مدیون ایثار و از خودگذشتگی شهدا هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین منتظرزاده فرمانده تیپ مستقل 83 امام جعفر صادق(ع) ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: یکی از راهبردهای ماندگاری انقلاب، نظام و حاکمیت اسلام، زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا است.

وی با اشاره به اینکه زنده‌نگه‌داشتن یاد شهدا کم‌تر از شهادت نیست، مطرح کرد: برگزاری چنین محافلی و زنده‌ نگه‌داشتن یاد شهدا راه برون از مشکلات و توطئه‌های دشمنان است.

فرمانده تیپ مستقل 83 امام جعفر صادق(ع) با بیان اینکه دشمن شبانه روز درحال توطئه برای این نظام و انقلاب است، عنوان کرد: اعتقاد ما بر این است که شهدا زنده هستند و همچنان به این نظام و انقلاب خدمت می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهدا در کنار ما هستند و برای انقلاب زحمت می‌کشند، خاطرنشان کرد: وظیفه ما شرکت در این جلسات و بهره‌مندی از معنویت زنده نگه‌داشتن یاد شهدا است.

در این مراسم همچنین از مستند «فرزند ایران» تولید صدا و سیمای مرکز قم که به موضوع زندگی شهید مدافع امنیت «حسن مختارزاده» به تهیه‌کنندگی خانم افراسیابی و کارگردانی مهدی حجت پناه می‌پردازد، رونمایی شد.

در پایان این مراسم از خانواده 7 شهید روحانی و طلبه دفاع مقدس، مدافع حرم و امنیت تقدیر شد: شهیدان حجت الاسلام محمدباقر خسروی، حجت الاسلام قربانعلی عظیمی، حجت الاسلام سیدمهدی تقوی، حجت الاسلام محمدمهدی مالامیری، طلبه شهید حسن مختارزاده، طلبه شهید مهدی زاهدلویی، حجت الاسلام محمود تقی پور، حجت الاسلام محمدمهدی دهقانی.

تعداد بازدید : 20
ارسال نظرات