۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۷۴۷۸۲۹
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

شهید، عامل بقای دین خدا است

شهید، عامل بقای دین خدا است
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی شهید را برنده زندگی دنیا عنوان کرد و با اشاره به آموزه های دین شهادت را عزتمندی خواند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم یادواره شهدای روحانی تیپ امام جعفر صادق (ع) با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: در آستانه بزرگ ترین مصیبت اسلام هستیم و در روایتی از امام صادق آمده است که چگونه ماجرای سقیفه ضربه ای بزرگ به اسلام وارد کرد.

وی در ادامه شهادت را هدیه ای از جانب خداوند دانست و اظهار داشت: انسان ها برای ابدیت خلق شده اند و با مرگ منزل عوض می کنند و همچنین از سوی خداوند گفته شده که ابدیت انسان توسط خود آن ساخته می شود؛ دنیا فرصت ساختن ابدیت انسان است و همه انسان ها به عالمی دیگر می روند و ابدیت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی ادامه داد: دنیا قیمت زیادی دارد زیرا ظرف ساختن ابدیت انسان است و انسان می تواند در این مزرعه آینده ابدی خود را برداشت کند؛ اسلام ضددنیا نیست بلکه بندگی دنیا مورد مذمت اسلام است و طبق روایتی از امیرمؤمنان اگر دنیا مسجد انسان شد نعمت بزرگی است و اگر دنیا مسجود انسان قرار گرفت خسارت آفرین است.

وی با طرح پرسشی در خصوص چگونگی غنیمت شمردن فرصت زندگی در دنیا، گفت: خداوند به این پرسش در کتاب آسمانی قرآن 10 پاسخ به آن داده است؛ در آیه «يَا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ إِنَّكَ كَادِحٌ إِلَىٰ رَبِّكَ كَدْحًا فَمُلَاقِيهِ» آمده است که ایمان و عمل صالح می تواند انسان را از باختن در دنیا نجات دهد و هیچکس بهتر از خداوند این داشته انسان را نمی خرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با قرائت آیات قرآن، شهدا را قهرمانان زندگی دنیا دانست و تشریح کرد: شهید حیات دنیوی خود را فدا کرد تا حیات اخروی و ابدی پیدا کند؛ شهید علاوه بر اینکه زنده است، زنده کننده است؛ در این 45 سال در هر مجلس بزرگداشت شهیدی که با توجه شرکت کرده ایم، حیاتی کسب کرده ایم. انسان شهید نه ناکام است، نه بازنده

وی با بیان روایتی از مکامله پیامبر و حضرت علی در خصوص شهادت آن حضرت در ماه رمضان، تصریح کرد: دغدغه بزرگان دین ما مرگ همراه با سلامت در دین بود به این معنا که آرزو داشتند دیندار از دنیا بروند؛ نبی اکرم از حضرت علی سؤال کرد زمانی که شمشیر بر سر تو می خورد، چگونه تحمل می کنی که حضرت پاسخ داد نسبت به شهادت صبر لازم نیست بلکه شکر لازم است. شهید برنده عالم و زندگی دنیا است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه اگر به دنبال شهادت نباشیم زندگی دنیا را باخته ایم، تأکید کرد: شهید عامل بقای دین خداوند است و وجود او بسیار گرانقدر است؛ هر کجا که شهادت آمده است، عزت هم آمده است و اگر من و شما امروز از اسلام بهره مند هستیم و حوزه های علمیه با قوت و قدرت معارف دین را نشر می دهند به برکت شهادت حضرت زهرا، امیرمؤمنان، امام حسین و اهل بیت است.

وی با بیان اینکه هر فتنه ای در طول انقلاب صورت گرفته برای این بوده که ولایت از ما گرفته شود، اظهار داشت: اگر اقدامات جبهه استکبار علیه انقلاب اسلامی را فهرست کنیم، زنده ماندن آن را معجزه می پنداریم که علاوه بر آن دشمنانش در حال شکست و عقبگرد بوده اند؛ این امر فقط به خاطر ولایت نیست بلکه افرادی بودند که آیه «قالوا ربنا الله ثم استقاموا» را به درستی معنا کردند؛ شهدا حق حیات بر گردن ما دارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، حضرت عباس را الگوی همه شهدا معرفی کرد و تصریح کرد: علمدار کربلا الگوی فرمانبری از خداوند است که برای پیروی از ذات باری تعالی از امام پیروی کرد؛ حدود 70 روز است که اسرائیل به غزه حمله کرده و مردم زیادی را به خاک و خون کشیده است اما شکستی را متحمل شده است که هیچ چیز آن را ترمیم نمی کند؛ این رژیم نه اخلاق می شناسد نه انسانیت و حامی آن نیز همین گونه است. در خود کشور ما عده ای باورشان نمی شد که نمی توان بدون کدخدا زندگی کرد.

وی اظهار داشت: 75 سال است که مردم فلسطین در حال شهید دادن هستند اما در این ایام ضربات بزرگی را وارد کردند که نشان می دهد خون این 18هزار نفر در طول 70 روز گذشته تفاوتی با قبل دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در پایان با بیان اینکه معصومین ما به افتخار شهادت نائل شدند، ضرورت برگزاری مجالس یادواره شهدا و بهره بردن از آن را یادآور شد.

در پایان این مراسم از خانواده روحانیون شهید حجت الاسلام محمدباقر خسروی، حجت الاسلام قربانعلی عظیمی، حجت الاسلام سیدمهدی تقوی، حجت الاسلام محمدمهدی مالامیری، طلبه شهید حسن مختارزاده، طلبه شهید مهدی زاهدلویی، حجت الاسلام محمود تقی پور و حجت الاسلام محمدمهدی دهقانی تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات