۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۷۴۷۸۳۶

پشت پرده حمله تروریستی راسک/ این اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند

پشت پرده حمله تروریستی راسک/ این اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند
در پی حمله گروهک تروریستی به مقر انتظامی راسک در استان سیستان و بلوچستان و شهادت ۱۲ نفر از نیرو‌های فراجا، نهادهای امنیتی و اطلاعاتی بر برخورد قاطعانه با عاملان این جنایت تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بامداد جمعه 24 آذر در پی حمله گروهک تروریستی به مقر انتظامی راسک در استان سیستان و بلوچستان، 12 نفر از نیروهای فراجا به شهادت رسیدند و در مقابل تعدادی از تروریست‌ها نیز به هلاکت رسیدند و یک نفر از این تروریست‌ها نیز دستگیر شده است.

پیام فوری وزیر کشور به سردار رادان

وزیر کشور با صدور پیامی خطاب به فرمانده کل فراجا، شهادت جمعی از دلاورمردان و سبزقامتان فراجا را که در اثر حمله گروه‌های تروریستی به مقر انتظامی در شهرستان راسک اتفاق افتاد، ضمن تسلیت، تاکید کرد که تروریست‌ها در دستان فراجا و نیروهای اطلاعاتی - امنیتی گرفتار خواهند شد.

در پیام احمد وحیدی به سردار احمد رادان آمده است که مردم ایران شاهد هستند که فراجا در طول دوران خدمت پرافتخار خود به عنوان جانفدای ملت در راه امنیت، آرامش و پاسداری از حریم و کیان این آب و خاک، مغضوب دشمنان ایران بوده و در این راه شهدای زیادی تقدیم کرده است.

پشت پرده حملات تروریستی راسک / اقدام تروریستی بدون پاسخ نخواهد ماند

اقدام تروریستی راسک برای برهم زدن امنیت و وحدت کشور است

احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان با محکوم ساختن جنایت اخیر تروریستی در منطقه راسک، اظهار کرد: دشمنان کوردل این سرزمین بشدت از وحدت و یکدلی و امنیت ایران می هراسند و هر از گاهی دست به چنین جنایت بزدلانه ای می زنند.

وی با بیان این که عموم اهل سنت ایران اسلامی این جنایت را محکوم و از رفتارهای تروریستی بر علیه امنیت و اقتدار کشور، ابراز انزجار می کنند، از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشورمان خواست تا قاطعانه با عاملان این جنایت برخورد کنند.

عضو فراکسیون اهل سنت مجلس همچنین تصریح کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در جبهه مقدم مبارزه با ناامنی در کشور است و این ضایعه را به تک تک خانواده پرتلاش این نیرو و مرزداران غیور این سرزمین تسلیت می گوییم و خواستار تجهیز هر چه بیشتر این یگان های مرزی برای حفظ جان آنان در این چنین عملیات های کور و مزورانه ای هستیم.

جباری با تأکید بر درک بالای مردم سیستان و بلوچستان از پشت پرده چنین اقدامات مزورانه ای، ماهیت این دست از جنایات را در راستای بر هم زدن امنیت و اقتدار ایران اسلامی و ضربه به وحدت و انسجام ملی برشمرد و از همه مردم کشورمان خواست تا با دقت و هوشیاری نسبت به این وقایع، امکان سوءاستفاده دشمنان از این قبیل اقدامات کور را سلب کنند.

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: این اقدامات تروریستی و کور بر انسجام ملی ملت ایران برای مقابله با دشمنان خواهد افزود و خون پاک و مطهر شهدای این حادثه تروریستی بر اقتدار و امنیت ملی خواهد افزود.

اقدام تروریستی در راسک بدون پاسخ نخواهد ماند

فرمانده انتظامی استان سیستان وبلوچستان سردار «دوستعلی جلیلیان» با اشاره به حمله ناجوانمردانه و کور تروریست‌های گروهک جیش الظلم به مقر انتظامی در شهرستان راسک گفت: اقدام تروریستی در راسک بدون پاسخ نخواهد ماند.

پشت پرده حملات تروریستی راسک / اقدام تروریستی بدون پاسخ نخواهد ماند

پشت پرده حملات تروریستی راسک چه کسانی هستند؟

مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان گفت: پشت پرده حملات تروریستی در کشور بویژه سیستان و بلوچستان، سرویس‌های جاسوسی اسرائیلی‌ و آمریکایی هستندکه از لحاظ فکری و تجهیزاتی مزدوران را تجهیز می‌کنند.

مولوی عبدالغنی دهانی، ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی نیمه شب گذشته در راسک اظهار کرد: اقدام تروریستی در مقر انتظامی این شهرستان اتفاق ناجوانمردانه‌ای بود که باعث شهادت و زخمی شدن جمعی از حافظان امنیت کشور به دست تروریست‌های کور دل شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه منطقه مَکُران در سیستان و بلوچستان قرار است یک منطقه اقتصادی شود و کشورهای زیادی برای سرمایه‌گذاری بیایند این تروریست‌ها به دنبال ایجاد ناامنی هستند تا سرمایه‌گذاران را از این منطقه فراری دهند.

مولوی دهانی افزود: خوشبختانه مردم فهیم سیستان و بلوچستان توطئه دشمنان را شناختند و نمی‌گذارند دشمنان به اهداف شوم خود از این راه برسند، تمامی مردم استان و علما، اندیشمندان و بزرگان پیرو ولایت فقیه هستند و نمی‌گذارند در این منطقه آشوب به وجود بیاید.

وی با اشاره به اینکه منافقان خود را مدافع مردم می‌دانند، گفت: حقوق مردم از کشتن محافظان امنیت به دست نمی‌آید اگر حق و حقوقی هم وجود دارد باید با مطالبه‌گری به دست بیاید.

پشت پرده حملات تروریستی راسک / اقدام تروریستی بدون پاسخ نخواهد ماند

ابراز همدردی عمیق و تاکید آیت الله رئیسی بر شناسایی سریع عاملان و آمران این جنایت از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در پی حمله تروریستی به مقر انتظامی شهرستان راسک، از نیروهای امنیتی و انتظامی خواست هر چه سریع‌تر عاملان و آمران این جنایت مذبوحانه را شناسایی کنند تا به سزای عمل ننگین خود برسند.

متن پیام رئیس جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"وَالَّذِینَ هَاجَرُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ ثُمَّ قُتِلُوا أَوْ مَاتُوا لَیرْزُقَنَّهُمُ اللَّهُ رِزْقًا حَسَناً

بار دیگر دستان پلید عوامل دست نشانده استکبار جهانی در حمله تروریستی کور و بزدلانه به مقر انتظامی در شهرستان راسک آغشته به خون و منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از نیروهای انتظامی خدوم و فداکار کشورمان شد.

اینجانب ضمن ابراز همدردی عمیق با خانواده‌هایی که عزیزان خود را در این اقدام ناجوانمردانه از دست دادند، این حادثه را به ملت بزرگ ایران تسلیت می‌گویم و برای شهیدان سرفراز این حادثه علو درجات، برای مجروحان شفای عاجل و برای عموم خانواده‌های داغدیده صبر و تسلای خاطر مسئلت دارم.

لازم است نیروهای مقتدر امنیتی و انتظامی هر چه سریع‌تر عاملان و آمران این جنایت مذبوحانه را شناسایی کنند تا به سزای عمل ننگین خود برسند.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

ارسال نظرات