۱۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۷۴۷۹۴

به زودی شماری از طلاب حوزه علمیه قم ابلاغ قضایی دریافت می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول آموزش کارآموزان روحانی قضا، از برگزاری دوره های آشنایی طلاب و روحانیون با مهارت های قضایی در شهر مقدس قم خبر داد و گفت: دوره دیدگان پس از اتمام این دوره ابلاغ قضایی خود را دریافت می کنند.
قوه قضاييه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجید یزدی مسؤول آموزش کارآموزان روحانی قضا،(وابسته به معاونت آموزش قوه قضائیه)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گزارشی از اقدامات و فعالیت های این دورها ارئه کرد و گفت: دوره های 48 و 49 کارآموزان قضات روحانی به همت معاونت آموزش قوه قضائیه در قم در حال برگزاری است و در این دوره ها روحانیون با مهارت های قضاوت آشنا می شوند.

وی با بیان اینکه دوره های کارآموزی قضات روحانی در شهرهایی که حوزه های علمیه بزرگ و معتبری دارند همچون قم، مشهد، اصفهان، تبریز و اهواز برگزار می شود تصریح کرد: دوره 48 و 49 آموزش کارآموزان در شهر قم در حال برگزاری است و تا چند روز آینده برخی از شرکت کنندگان(کارآموزان دوره 48) ابلاغ قضایی خود را دریافت خواهند کرد.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: این دوره ها در سه بخش مهارت های علمی، کارهای عملیاتی و همچنین نشست های تخصصی برگزا می شود و دوره دیدگان با آخرین مهارت های امر قضا آشنا می شوند. در این دوره ها شرکت کنندگان روحانی که به مبانی فقهی آشنایی دارند مسائل حقوقی را نیز بیشتر فرا می گیرند. در بخش توانستن نیز در این دوره های تلاش می شود تا کارآموزان آموخته های خود را به منصه ظهور و بروز برسانند.

وی کار قضاوت را یک نوع مهارت نامید و تاکید کرد: دوره دیدگان در خلال کارگاه های آموزشی و علمی در کنار دست قضات می نشینید و از نزدیک کار مختومه کردن پرونده های قضایی را مشاهده کرده و با اشراف قضات روی پروندها اظهار نظر می کنند.

حجت الاسلام یزدی در ادامه با اشاره به حساسیت امر قضاوت تاکید کرد: در امر قضاوت تمام نیت فرد قاضی باید خدمت به مردم و اجرای احکام الهی باشد از این رو ما در این دورها در راستای تقویت انگیزه های طلاب و روحانیون برنامه ها و نشست هایی مختلفی را برگزار کرده و می کنیم.

وی ابراز داشت: درهمین راستا دوره دیدگان کارآموزی امر قضا دیدارهایی را با بزرگان، علما و مراجع تقلید: حضرات آیات صافی گلپایگانی، نوری همدانی و علوی گرگانی برگزار کرده و از مواعظ و نصایح این بزرگان بهره گرفته اند.

حجت الاسلام یزدی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: این دورها زیر نظر معاونت آموزش قوه قضائیه در شهر قم برگزار می شود و با اتمام این دوره ها کارآموزان وارد امر قضا می شوند. مرکز تخصصی قضا که وابسته به حوزه علمیه قم است تشکیلاتی جدای از این دوره ها دارد منتهی دوره دیدگان این مرکز تخصصی بعد از اتمام دروه آموزشی این مرکز تخصصی برای گذراندن برنامه های عملی خود به این مرکز مراجعه می کنند. /924/ت302/ص
ارسال نظرات