۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۷۴۷۹۶۲

پاسخ تصویری حماس به نتانیاهو در خصوص تبادل اسرا

پاسخ تصویری حماس به نتانیاهو در خصوص تبادل اسرا
شاخه نظامی حماس با ۲ پیام تصویری به کابینه رژیم صهیونیستی که از یک سو تحرکات برای تبادل اسرا را آغاز کرده و از سوی دیگر بمباران غزه را تشدید کرده، قاطعانه پاسخ داد.

کتائب القسام، شنبه (۱۶ دسامبر)، در نخستین پاسخ به اظهارات نتانیاهو مبنی بر تشدید فشار نظامی بر حماس برای آزادی «گروگان‌ها» ویدئویی به سه زبان با عنوان «زمان رو به اتمام است» از اسرای اسرائیلی منتشر کرد.

در این ویدئو  یک شمارنده از ۱ تا ۹ نشان داده شد و با هر عدد، تصاویری از اسرای اسرائیلی قبل و بعد از کشته شدن در بمباران‌های نوار غزه منتشر شد تا به تل‌آویو گوشزد شود که نمی‌تواند اسرای خود را با توسل به زور آزاد کند.         

۷۲ روز از جنگ غزه می‌گذرد و با وجود آنکه ماشین نظامی اسرائیل همچنان در حال ارتکاب جنایات میدانی به ویژه علیه بیماران و مراکز درمانی است و تاکنون موجب شهادت بیش از ۱۹ هزار نفر شده، حماس نیز سر خم نیاورده و  به اعتراف روزنامه معاریو «هنوز نشانه‌ای از شکست از خود بروز نداده است».

رسانه‌های اسرائیلی با اذعان به این امر که جو عمومی سنگین در جامعه صهیونیستی حکمفرما شده و خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواستار توقف جنگ و مذاکره برای تبادل اسرا هستند، می‌نویسند که کابینه نتانیاهو بی‌توجه به اذعان ارتش به سردرگم شدن و فرسایش در جنگ غزه، بر ضرورت تداوم جنگ تاکید دارد و در عین حال برای مهار اعتراضات داخلی تحرکاتی را از طریق رئیس موساد برای مذاکره از طریق میانجیگر قطری برای تبادل اسرا پیش می‌برد.

اما شاخه نظامی حماس در پاسخ مجددا  اعلام کرد که تل‌آویو تنها درصورت توقف جنگ می تواند به تبادل اسرا بیاندیشد. القسام نیز با انتشار یک عکس نوشته، به دو زبان عربی و عبری تیر خلاص را زد؛ «انتخاب با شماست، اسرا را در تابوت می‌خواهید یا زنده».

 

 

سخنگوی القسام ابوعبیده نیز تأکید کرد که رژیم صهیونیستی جان اسرای خود را به بازی گرفته و هیچ اهمیتی برای احساسات خانواده‌های آنان قائل نیست و ترجیح می‌دهد به جای آزادسازی، اسرای خود را بکُشد و «ناامیدانه دنبال خلاصی از پرونده اسرایش است».

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات