۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۷۴۷۹۷۷

همایش ملی وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد

همایش ملی وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد
مراسم بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه همزمان با سالروز شهادت حجت الاسلام والمسلمین مفتح با حضور و سخنرانی آِت الله اعرافی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه همزمان با سالروز شهادت حجت الاسلام والمسلمین محمد مفتح در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد.

در این نشست آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه تمام تلاش های علمی حوزه و دانشگاه باید با میدان گره بخورد و در عمل و اجرا نشان داده شود و سبک زندگی اسلامی را الگو سازی کند، اظهار داشت: حوزه و دانشگاه باید راه و روش بهتری برای تعامل و گفت‌وگو و اقناع پیدا کنند.

مدیر حوزه های علمیه با تاکید براینکه برای پردازش نظامات و نظریات علوم اسلامی تعامل بین حوزه و دانشگاه وجود دارد، عنوان کرد: حوزه و دانشگاه نیازمند کارهای برای تعامل بیشتر است و جهاد تبیین برای آورده های دانشجویان و اساتید حوزه و دانشگاه لازم است.

 همچنین در این نشست حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با تشکر از ابتکارات، همراهی و پیگیری مدیریت حوزه علمیه برای تشکیل این جلسه عنوان کرد: 27 آذر روز شهادت حجت الاسلام والمسلمین مفتح است، شهیدی که در مقابل دانشکده الهیات دانشگاه تهران به شهادت رسید.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یکی از جلوه ها وحدت حوزه و دانشگاه را حضور فضلای حوزه در فضای دانشگاه دانست و گفت: دانشگاه جایی نیست که تکریم بی جا صورت گیرد، هفت هزار طلبه در ایام ماه رمضان در دانشگاه حضور پیدا کردند و نظرسنجی ها نشان داد میزان مراجعه، احترام، ارتباط و سوال نسبت به سال قبل بیشتر بود.

ارسال نظرات