۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۷۴۷۹۸۲
معاون رئیس جمهور:

کمبودها و مشکلات دوران رخوت را در دولت سیزدهم جبران می‌کنیم

کمبودها و مشکلات دوران رخوت را در دولت سیزدهم جبران می‌کنیم
معاون رئیس جمهور گفت: دولت مردمی با همکاری و همگرایی با دیگر قوا و نهادها در تلاش است تا کمبودها و مشکلاتی که در دوران رخوت و تعلل در کشور به وجود آمده را با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی جبران کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا،‌ سید‌محمد‌ حسینی در جمع مردم شهرستان سروستان استان فارس در سخنانی با تسلیت شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: سخن گفتن درباره حضرت زهرا کار دشواری است و زبان الکن و قاصر است از اینکه درباره سومین شخصیت عالم هستی پس از پیامبر و امام علی علیه السلام، سخن بگوید، به قول مرحوم آیت‌الله محمد حسین غروی اصفهانی معروف به کمپانی: ناطقه مرا مگر روح قدس مدد کند/ تا که ثنای حضرت سیده‌ی نساء کند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: سال گذشته در چنین ایامی عده‌ای با شعار زن در کشور آشوب و بلوا برپا کردند و هنوز هم عده‌ای مدعی هستند که در نظام اسلامی حقوق زن رعایت نمی‌شود در حالی که ما پیرو انبیاء الهی به ویژه نبی مکرم اسلام هستیم که جایگاه و منزلت والا و بالایی برای زن قائل بودند و اسلام در عصر جاهلیت که کودکان دختر زنده به گور می شدند چنان جایگاهی برای زن قائل شد که مصداقش حضرت فاطمه است و تکریمی که پیامبر نسبت به ایشان داشتند، در تعالیم آسمانی زن می تواند به مکانتی برسد که نه تنها اسوه برای زنان بلکه الگو برای مردان باشد، از دیدگاه اسلام تعالی و کمالات متعلق به روح است و در آن مذکر و مونث بودن معنا ندارد.

حسینی گفت: در قرآن 67 بار کلمه فرعون به عنوان مظهر خصومت، استبداد و دیکتاتوری یاد شده که باید در مقابلش ایستاد و از آسیه مثال می‌زند که با شجاعت و جسارت علیه ظلم فرعون برمی‌خیزد لذا آسیه را بخاطر این ویژگی برجسته، الگویی برای مومنان اعم از مرد و زن معرفی می‌کند.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه حضرت زهرا از همه زنان دو عالم از اول تا آخر برتر و در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، الگو و اسوه‌ی عالمیان است، گفت: به گفته امام عسکری، ائمه حجت خدا بر مردم و فاطمه حجت خدا بر امامان است و هم حضرت زهرا مفروض الطاعه هست که باید از ایشان اطاعت کرد، بنابراین هر مقدار معرفت ما درباره این بزرگواران بیشتر باشد بهتر می توان در مسیرشان گام برداشت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: هیچکس نمی‌تواند ادعا کند که مسلمان و اهل ولایت و امامت است اما کاری به امور سیاسی و اجتماعی ندارد، حضرت زهرا مظهر مبارزه با ظلم و بیداد و حضور موثر در عرصه‌ی اجتماعی و سیاسی و دفاع از ولایت و مظلوم بود و در این را به شهادت رسید لذا پیروان و دوستداران ایشان نیز باید چنین سلوکی داشته باشند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال شهادت مظلومانه هزاران زن در غزه اظهار داشت: امروز نقاب تزویر از چهره غربی‌ها و به ویژه آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی که خود را حامی حقوق زن نشان می‌دادند، افتاده است چرا که  اینان نه تنها شهادت مظلومانه هزاران زن و کودک را محکوم نمی‌کنند بلکه از دژخیمی به نام نتانیاهو و رژیم جنایتکار صهیونیستی حتی به رغم مخالفت ملت خودشان و افکار عمومی جهان قاطعانه حمایت نظامی، اقتصادی و سیاسی می‌کنند و البته این اقدام آنان باعث شده تا افرادی که در گذشته نسبت به ادعای آنان و نیز جنایتکار بودن رژیم صهیونیستی تردید داشتند نه تنها در جهان اسلام بلکه در قلب آمریکا و اروپا به حقیقت و ماهیت پلید مدعیان حقوق بشر پی ببرند. مدعیان آزادی بیان حتی چندی پیش روسای سه دانشگاه معروف آمریکا از جمله دانشگاه هاروارد را به خاطر اینکه دانشجویان دانشگاه علیه رژیم صهیونیستی شعار داده بودند، به محاکمه کشاندند.

حسینی خاطرنشان کرد: استان فارس در طی 8 سال دفاع مقدس 15 هزار شهید تقدیم کرده است، که جای تقدیر و تحسین و مایه مباهات است، اما این مصائب و سختتی‌ها قابل مقایسه با آلام  مردم غزه در 70 روز گذشته نیست که البته استقامت و پیداری آنان ملهم از فرهنگ ایثار و شهادت رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است که بالغ بر 19 هزار نفر شهید داده ان و 70٪ آنان زنان و کودکان هستند و در محاصره هستند و به دلیل موانع، امداد رسانی هم قطره چکانی انجام می‌شود.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: امروز هیچکس توجیه و عذر و بهانه‌ای ندارد که در مقابل جنایات و ددمنشی رژیم صهیونیستی بی‌تفاوت باشد، بلکه کمترین کار اعتراض و تبیین رذالت و شقاوت اسرائیل خون آشام است و بی‌تردید صدای این اعتراضات و فشار افکار عمومی می‌تواند پایان بخش بمباران و جنایات باشد.

معاون رئیس جمهور گفت: فرهنگ اهل بیت، فرهنگ فاطمی، علوی و حسینی راه سعادت و رستگاری است و نظام اسلامی و دولت مردمی با تمام توان در تلاش است تا این فرهنگ متعالی را در سطح جهان معرفی کند.

‌حسینی اضافه کرد: در تشییع 280 شهید گمنام در سراسر کشور دولتمردان بار دیگر با شهدا، عهد و پیمان بستند که اهداف متعالی آنان را در خدمت به مردم و پیشرفت و تعالی کشور با تمام وجود پیگیری کنند. اگر امروز تمام گروه‌های مقاومت از جمله سلحشوران یمنی تا حزب الله قهرمان و حشدالشعبی در عراق و سوریه با الهام از انقلاب اسلامی ایران در صحنه هستند و ایران اسلامی را ملجأ و حامی خود می دانند باید بیش از گذشته تلاش و مجاهدت کنیم تا  ایران قوی در همه ابعاد شکل بگیرد.

حسینی خاطرنشان کرد: امروز دولت مردمی، تمام توان و تلاش خود را به کار گرفته است تا اقدامات زیربنایی  و زیر ساختی بزرگی در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و اقتصادی صورت گیرد که آثار و برکات آن نصیب ملت شود و به خصوص وضعیت اقتصادی کشور بهبود و رونق یابد.

حسینی در پایان سخنان خود اظهار داشت: دولت مردمی با  همکاری و همگرایی با دیگر قوا و نهادها در تلاش است تا کمبودها و مشکلاتی که در دوران رخوت و تعلل در کشور به وجود آمده را با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی جبران کند.

معاون رئیس جمهور در جریان سفر به شهرستان سروستان با حضور در فرمانداری و دفتر امام جمعه در نشست با معاون استاندار، فرماندار، تمام جمعه، نماینده مردم و برخی مسئولین شهری، مهمترین مسایل و مشکلات سروستان و مصوبات سفرهای استانی درخصوص این منطقه را مورد بررسی قرار داد.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات