۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۷۴۷۹۹۷
با پژوهشگران حوزوی؛

پژوهش های حوزوی به فضای عملیاتی نزدیک شود + فیلم

پژوهش های حوزوی به فضای عملیاتی نزدیک شود + فیلم
حجت الاسلام ارشد بر لزوم حایت از پژوهش های مسأله محور و نزدیکی به مسائل عملیاتی و میدانی تأکید کرد و موضع منفی برخی از پژوهشگران نسبت به همه یافته های پژوهشی غرب انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی ارشد از پژوهشگران حوزوی در نشست مهمانی فرهنگی-رسانه‌ای خبرگزاری رسا که با حضور معاون پژوهش حوزه های علمیه و جمعی از پژوهشگران در این رسانه حوزوی برگزار شد، اظهار داشت: پژوهش های ارتکازی و ذهنی بسیار ارزشمند هستند اما احساس می شود اکثر پژوهش‌های حوزوی بر این فضا متمرکز شده و مسأله محور نیست؛ لازم است که پژوهش ها به فضای عملیاتی و جامعه نزدیک شود.

وی با بیان اینکه اکثر پژوهش ها به فرم و قالب پژوهش تأکید دارند، تصریح کرد: طبق این تأکید بر قالب، می توان با مهندسی معکوس کردن پژوهش های دیگران، یک پژوهش قوی که بتواند رتبه نیز دریافت کند، ارائه داد.

این پژوهشگر حوزوی با اشاره به برنامه «خودیاری انجمن معتادهای گمنام» اظهار داشت: بسیاری از پژوهشگران در خصوص همه یافته های پژوهشی غرب گارد منفی دارند از این رو پژوهش هایی که برای نقد NA شکل گرفته فقط به نقد پرداخته اند و هیچ وجه مثبتی برای این امر قائل نمی شوند زیرا از بوم این برنامه ها را در غرب شناخت کافی نداشته و به این علت که از غرب وارد شده گاردی منفی در مقابل آن ایجاد می شود.

وی ادامه داد: می توان با پژوهش صحیح و ناظر به میدان به افرادی که دچار آسیب های اجتماعی شده اند، نزدیک شد؛ در جلسه ای یک نفر یک ساعت و نیم به NA حمله کرد و من پس از آن نتوانستم بگویم که پژوهشگر این حوزه هستم.

تعداد بازدید : 1
ارسال نظرات