۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۷۴۸۰۳۳
حجت الاسلام والمسلمین رستمی مطرح کرد؛

استقبال دانشجویان از یادگیری معارف دینی

استقبال دانشجویان از یادگیری معارف دینی
حجت الاسلام والمسلمین رستمی یکی از جلوه های وحدت حوزه و دانشگاه را حضور فضلای حوزوی در فضای دانشگاه برشمرد و گفت: یکی از موثرترین و پیشروترین بخش ها در حوزه ترویج زبان فارسی موسسه جامعه المصطفی است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در سالن همایش دارالشفاء برگزار شد، با تشکر از ابتکارات، همراهی و پیگیری مدیریت حوزه علمیه برای تشکیل همایش وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: نعمت بزرگی که انقلاب اسلامی برای دین و مردم فراهم کرده را نباید فراموش کنیم.

وی در دفاع از خدمات حوزه علمیه به فضای عمومی کشور، گفت: اکنون به مراتب بیشتر از زمان شهید مطهری طلاب در فضای دانشگاهی در قالب تدریس، تحصیل و مشاوره حضور دارند و حضور موثر طلاب با استقبال گسترده دانشجویان و مسئولین دانشگاه همراه است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به اینکه یکی از موثرترین و پیشروترین بخش ها در حوزه ترویج زبان فارسی موسسه جامعه المصطفی است، عنوان کرد: در حوزه تالیف و تحول علوم انسانی حوزه علمیه گام های موثری برداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به اینکه 2200 نماز جماعت در مراکز آموزش عالی برگزار می شود، مطرح کرد: 1800 امام جماعت در دانشگاه مشغول فعالیت هستند و 600 طلبه فاضل در دفاتر نهاد رهبری مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه قالب دانشگاه مانند سینما به عنوان آثار تمدنی غرب از بدو تاسیس لوازمی داشت، عنوان کرد: دانشگاه های غربی منابع معرفت را به منابع حسی محدود کردند و به دنبال سکولار کردن دین بودند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها یکی از جلوه های وحدت حوزه و دانشگاه را حضور فضلای حوزوی در فضای دانشگاه برشمرد و گفت: بعد از اغتشاشات که جریان نفاق با برنامه ریزی دنبال هتک حرمت روحانیت بود، 700 طلبه در ایام ماه مبارک رمضان در بین دانشجویان حضور پیدا کردند و طبق نظرسنجی ها میزان مراجعه، احترام، ارتباط و سوال دانشجویان نسبت به سال گذشته بیشتر بود.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به استقبال دانشجویان از یادگیری معارف دینی، ابراز کرد: حدود 7000 دین پژوه از دانشجویان بخشی از دروس حوزه علمیه را در دانشگاه به صورت فوق برنامه می خوانند.

وی با اشاره به موج اسرائیل ستیزی در بین کشورهای غربی و آمریکا، گفت: رئیس یکی از دانشگاه های آمریکا به این دلیل که دانشجویان شعار توقف جنگ در غزه را سر دادند محاکمه شد که این امر نشان دهنده مخالفت با آزادی بیان در آمریکا است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری طرفداری از مردم مظلوم غزه را در بین جوانان غربی قابل توجه دانست و ابراز کرد: 51 درصد جوان زیر 21 سال آمریکا معتقدند که اسرائیل باید از بین برود و 67 درصد جوانان زیر 25 سال در آمریکا نیز می گویند: جنگ اسرائیل با فلسطین باید متوقف شود.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به نقش حوره در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه بی تردید شاه کلید جریان جهت دهنده حرکت عظیم حوزه علمیه است.

ارسال نظرات