۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۷۴۸۰۳۵

کتاب «خانواده در قرآن» به چاپ هجدهم رسید

کتاب «خانواده در قرآن» به چاپ هجدهم رسید
چاپ هجدهم کتاب «خانواده در قرآن» اثر آیت الله احمد بهشتی چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «خانواده در قرآن» اثر آیت الله احمد بهشتی در ۴۱۶ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ هجدهم رسید.

خانواده سنگ بنای اجتماع است و اگر خانواده‌ها سالم و متعالی و استوار باشند، می‌توان به داشتن جامعه‌ای سالم و متعالی و استوار امیدوار بود.

کتاب حاضر برای تبیین ابعاد مختلف خانواده از نظرگاه قرآن به نگارش درآمده و مباحثی چون: تشکیل و تثبیت خانواده، مسئله مهریه، اختلافات خانوادگی، ازدواج موقت، مشکل بیوگی، را مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهد.

ساختار اثر

در این کتاب مباحث متفاوتی مورد بررسی قرار گرفته که از اهم آنها می‌توان به ضرورت و اهمیت تشکیل خانواده، مهریه، اختلافات خانوادگی و چگونگی رفع آن، نفقه بر مبنای حس تعاون و اقتصاد در خانواده اشاره کرد.

نویسنده در این کتاب زن ایده آل و نمونه، نشوز و شقاق، وظایف والدین در برابر فرزندان، خودسازی والدین، کودکان و مسائل جنسی و حق حضانت در راستای طبیعت والدین را مورد بررسی قرار داده، حقوق والدین، الگوهای قرآنی، بهداشت و تنظیم خانواده و تعدد زوجات را تشریح کرده و وراثت و ابعاد آن، عواطف خانوادگی و ظهار و فرزند خواندگی را مورد تأکید قرار داده است.

ایلاء، طلاق عرش الهی را می‌لرزاند. بیوگی مشکلی بزرگ، حدیث جنگ و درمان بیوگی در کتاب حاضر به رشته تحریر درآمده است.

کتاب «خانواده در قرآن» به چاپ هجدهم رسید

برشی از اثر

کودکان و مسائل جنسی

یکی از مسائل مهمی که فکر و ذهن علمای تعلیم و تربیت را کاملاً به خود جلب کرده، مسئله آشنایی کودکان با مسائل جنسی است. گروهی که تحت نظر فرویدیسم و اخلاق جنسی مبتذل و اصالت سکس بوده و هستند، معتقدند که: باید کودکان در محیط خانواده و مدرسه و اجتماع، با همه چیز آشنا باشند و همه چیز را آزادانه ببینند و تجربه کنند که خدای نکرده، گرفتار عقده جنسی نشوند!

گروهی هم بسیار سختگیر و خشن هستند و فرض را بر این قرار می‌دهند که کودکان، کاملاً چشم و گوش بسته هستند و هیچ چیز نمی‌دانند و نباید بدانند و پر واضح است که تجربه هم نباید بکنند و نمی‌کنند! از نظر اسلام نه اصالت با سکس است و نه اصالت با رهبانیت و تعطیل ماندن غریزه جنسی. فرویدیسم اصالت را به سکس می‌دهد و محیط جامعه تحت نفوذ خود را -که همان کشورهای غربی است - به لجنزار فساد و فاحشه خانه بی در و دروازه مبدل می‌کند. بدیهی است که اسلام در برابر چنین محیطی جز مبارزه و پیش گرفتن راه و رسم براندازی و پاک کردن محیط، رویه‌ای ندارد.

مسیحیت، اصالت را به رهبانیت و عزویت و نیامیختن زن و مرد در همه عمر می‌دهد و خلاف آن را به عنوان یک گناه، یک عمل پلید و یک ضرورت اجتناب ناپذیر می‌پذیرد. اسلام، با این رویه نیز مخالف است. چگونه ممکن است نیازی که برآوردن آن وسیله ابقای نوع انسان و عفاف و پاکدامنی و پیوند مشترک خانوادگی و ده‌ها فایده دیگر است، به چشم نفرت دیده شود؟!

آنچه از نظر اسلام اصالت دارد خود انسان است با همه ویژگی‌های فطری و طبیعی‌اش، با همه جنبه‌های غریزی و شهوانی اش، با همه استعدادهای عقلی و عرفانی‌اش. انسان، یک مجموعه است و هر جزئی از این مجموعه عاطل و باطل گردد، کل انسان آسیب می‌بیند.

این مجموعه، در حد خود زیباست، شهوتش هم زیباست، غریزه جنسی‌اش هم زیباست. منتها تربیت و تزکیه لازم دارد. باید به جامعه عفاف و احصان آراسته‌اش کرد و او را دست کم نگرفت. آفرینش، بی‌برنامه نیست. برای ترشح غدد جنسی، زمان معینی مقرر داشته، زمانی که نامش بلوغ است و در این سن و سال، انسان در حد خودش به قواعد و ضوابط اجتماعی و اخلاق جنسی جامعه آشنا شده است و آمدن او در صف زنان و مردان بالغ، نه برای خودش خطری در بر دارد، نه برای جامعه‌اش.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir  مراجعه کنند.

ارسال نظرات