۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۷۴۸۰۴۹

‌الحاق پهپادهای کرار مسلح به موشک هوا‌به‌هوای مجید به پدافند هوایی جنوب

‌الحاق پهپادهای کرار مسلح به موشک هوا‌به‌هوای مجید به پدافند هوایی جنوب
فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب کشور از الحاق پهپاد کرار مسلح موشک هوا به هوا مجید به سازمان رزم منطقه پدافند هوایی جنوب کشور خبر داد.

امیر سرتیپ دوم رضا کلهری، فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب کشور در آیین الحاق پهپاد کرار مسلح، به موشک هوا به هوا مجید، در جمع مسئولین کشوری و لشکری با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر اظهار داشت: امروز شاهد الحاق پهپادهای کرار، مجهز به موشک هوا به هوا مجید، به سازمان رزم منطقه پدافند هوایی جنوب هستیم که در نوع خودش بی‌نظیر است و این دستاوردی بسیار بزرگ برای نیروهای مسلح به خصوص ارتش و نیروی پدافندهوایی است.

وی با اشاره به بهره‌گیری از فناوری و تکنولوژی‌های روز دنیا در این سامانه، خاطرنشان کرد: این پهپاد چند منظوره بوده و می‌تواند تمام هدف‌های هوا به هوا و زمین به هوا را تحت قرار داده و منهدم کند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب کشور بیان کرد: این تکنولوژی تعداد محدودی از کشورهای دنیا در اختیار دارد که با دستان توانمند جوانان غیرتمند این مرز و بوم در نیروی مقتدر پدافند هوایی ارتش و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده است.

امیر کلهری  در ادامه، تصریح کرد: الحاق این پهپاد به منطقه پدافندهوایی جنوب در استان بوشهر حرکت بسیار بزرگی است که مایه آرامش و اطمینان خاطر است و مردم از اینکه آسمان این مرز و بوم امن است و دشمن دیگر نمی‌تواند با تکنولوژی‌های روز خود ما را تهدید کند خوشحال هستند.

وی با بیان الحاق ده‌ها فروند از پهپادهای رهگیری کرار مسلح به موشک مجید به یگان‌های پدافندی اظهار کرد: از خصوصیّات بارز این سامانه اختفا و تحرک بالا که نیاز به باند پرواز ندارد که حتی می‌تواند روی ناو هم پرواز کند و هزینه ساخت آن خیلی کمتر از یک جنگنده است با قدرت شلیک بالا و مخربی را دارد عمق دفاعی ما را گسترش و خطرپذیری آن بسیار پایین است، این سامانه قدرت درگیری با دشمن در فاصله دور را دارد و در نهایت موجب ارتقا توان رزم در سازمان خواهد شد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب کشور، ساخت پهپاد کرار را نشانه علم و ایمان راسخ نیروهای مسلح دانست و گفت: ساخت پهپاد کرار رهگیر مسلح به موشک هوا به  هوا مجید یک کار منحصر به فرد برای نخستین‌بار در کشور انجام شده که نشانه علم و ایمان راسخ نیروهای مسلح است.

احسان قنبری نسب
برچسب ها: پهباد موشک الحاق
ارسال نظرات