۱۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۷۴۸۱۹
آیت الله نوری همدانی:

برای پیشرفت بیشتر کشور، همه باید در سنگر علم و پژوهش همت کنیم

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر ضرورت علم آموزی همه افراد جامعه گفت: همه ما باید برای پیشرفت بیش از پیش کشور در عرصه های مختلف در سنگر علم و پژوهش همت و تلاش کنیم.
1/ آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین دانش آموزان بسیجی، در سخنانی با اشاره به اهمیت علم و علم آموزی در دین مبین اسلام اظهار داشت: در دین مبین اسلام مساله تعلیم و علم آموزی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

وی تاکید کرد: همه ما برای پیشرفت بیشتر کشور در عرصه های مختلف باید توجه ویژه ای به این مساله داشته باشیم و در سنگر علم و پژوهش همت کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی عزتمندی جوامع را در گرو علم آموزی و تحقیق دانست و بیان داشت: باید توجه داشته باشیم که علم باید توام با تقوا و ایمان الهی باشد، در غیر این صورت فایده ای نخواهد داشت و کسانی که علم و ایمان را با هم دارند خداوند درجات والایی را به آنها عطا می کند.

این مرجع تقلید در ادامه با گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت بر ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب تاکید کرد و گفت: بحمد الله با پیروزی انقلاب اسلامی جوانان ایران با خود باوری و خود اتکایی تواسنته اند به موفقیت های بسیار زیادی در عرصه های مختلف پزشکی، فناوری های نوین، هسته ای و سایر عرصه ها دست یابند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تعالیم اسلامی، ضرورت ساکت نبودن در برابر جریانات را متذکر شد و بیان داشت: اسلام به انسان های فریادگر و شجاع نیاز دارد و از انسان های تنبل و بی تفاوت بیزار است.

این مرجع تقلید تاکید بر ضرورت حضور مردم در صحنه جهت حفظ انقلاب اسلامی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: برای حفظ این انقلاب زحمات و تلاش های بسیار فراوانی کشیده شده است و همه ما باید با حضور خود در صحنه های مختلف این نظام ولایی را حفظ کنیم.

استاد برجسته دروس خارج حوزه علمیه قم، در بخش دیگری از سخنانش تبعیت از ولایت را عامل قبولی اعمال انسان ها دانست و تاکید کرد: هیچ عملی بدون ولایت مورد قبول نیست و با توجه به اهمیت مساله ولایت فقیه همه ما باید حافظ ولایت فقیه باشیم.

این مرجع تقلید همچنین با اشاره به توطئه های دشمنان در مقابل ملت و انقلاب اسلامی ایران، بر ضرورت حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه تاکید کرد و گفت: مردم ما در این روز باید با حضور حماسی خود وفاداری و پایبندی خود را به آرمان های والای انقلاب اسلامی نشان دهند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات