۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۷۴۸۴۸۰
مدیرکل امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه خواهران مطرح کرد؛

حمایت‌های مختلف مادی و معنوی از طلاب استعداد برتر

حمایت‌های مختلف مادی و معنوی از طلاب استعداد برتر
مدیرکل امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه خواهران برخی از برنامه ها و فعالیت های این اداره کل را تشریح کرد و گفت: در این اداره کل امور طلاب استعداد برتر در عرصه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی و سایر عرصه‌ها شناسایی می‌شود
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، خانم غفاری در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به تشریح برخی از برنامه ها و فعالیت های اداره کل امور نخبگان و استعدادهای برتر که در این نمایشگاه ارائه شده بود، پرداخت.

وی با تبریک هفته پژوهش به همه صاحبان اندیشه و قلم، اظهار داشت. اداره کل امور نخبگان و استعدادهای برتر در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در ساختار معاونت پژوهش قرار دارد و در این مجموعه کارکردی فرامعاونتی دارد؛ لذا امور طلاب استعداد برتر در عرصه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی و سایر عرصه هایی که بعدا نسبت به شناسایی آن اقدام خواهد شد از جمله مدیریتی در این اداره کل به انجام می رسد.

مدیر کل امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه خواهران از جمله امور فرامعاونتی را شناسایی طلاب استعداد برتر دانست و گفت: در سال گذشته و در هشتمین فراخوان شناسایی استعدادهای برتر موسوم به ناب  ۸ از مجموع ۲۱۸۴ نفر شرکت کننده در فراخوان مذکور، مجموعا ۹۰ نفر بعد از احراز شرایط و کسب امتیاز لازم در مصاحبه‌های علمی، در عرصه‌های آموزش، پژوهش و تبلیغ شناسایی شدند.

وی ادامه داد: تا به امروز ۸ فراخوان به صورت سراسری و کشوری با عنوان ناب برگزار شده که از مجموع فراخوان ها، ۶۲۳  نفر در عرصه‌ آموزش، ۴۶ نفر در عرصه پژوهش و ۶۱ نفر در عرصه تبلیغ و امور فرهنگی شناسایی شدند و در حال حاضر فراخوان ناب ۹ در حال برگزاری است.

خانم غفاری افزود: استعدادهای برتر شناسایی شده به صورت سالانه مورد پایش قرار می گیرند و فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی ایشان رصد می گردد و در نهایت تمدید، تعلیق و یا در صورت عدم احراز شرایط، قطع حمایت خواهند شد. در حال حاضر دوره ششم پایش در حال اجرا است.

وی با بیان این که در اداره کل امور نخبگان برنامه‌های ارتقاء دانشی، مهارتی و تربیتی برای استعدادهای برتر با توجه به عرصه‌های شناسایی ایشان، با برگزاری دوره‌ها، کارگاه‌ها، نشست‌ها و وبینارهای علمی دنبال می شود و در پایان به استعدادهای برتری که دوره مورد نظر را با موفقیت به پایان برسانند گواهی اهدا می گردد، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال بیش از ۱۰ دوره و کارگاه علمی برگزار شده و در حال حاضر ۴ دوره نیز در حال برگزاری است.

مدیر کل امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه خواهران بیان داشت: علاوه بر برنامه‌های ارتقاء و توانمندسازی، برنامه‌های متنوع حمایتی اعم از مادی و معنوی برای استعدادهای برتر تدارک شده است که دیدار مقام معظم رهبری، تسهیلات چاپ آثار، معرفی استعدادهای برتر جهت بهره‌مندی از تسهیلات طرح شهید وزوایی، جایزه ملی البرز، وام‌های مختلف قرض‌الحسنه، مقرری ماهیانه و اردوهای علمی و فرهنگی مرکز خدمات در دوره های مختلف و ایجاد دسترسی‌ به سامانه‌های مختلف علمی، بخشی از این حمایت‌هاست.

وی افزود: برنامه‌های دیگر ارتقائی و حمایت‌های مادی، معنوی و خدمات علمی هدفمند از استعدادهای برتر به صورت جدی در قالب‌ تدوین آیین نامه‌ها، گسترش تعاملات و بهره گیری بیشتر ظرفیت‌های درون و برون سازمانی، استفاده بیشتر از ظرفیت استعدادهای‌برتر در عرصه های مختلف فعالیتی در حوزه های علمیه خواهران و... در دست اقدام است.

ارسال نظرات