۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۷۴۸۵۱۶
پژوهشگر مطالعات سایبرنتیک مطرح کرد؛

اهمیت پاسخگویی در جنگ نرم از دیدگاه رهبری

اهمیت پاسخگویی در جنگ نرم از دیدگاه رهبری
شکوهیان راد با اشاره به تعبیر امام جامعه که فرمودند میدان پاسخگویی به سوالات دینی، جنگ نرم است، اظهار داشت: دشمن چون در زمین نتوانست شکست بدهد در فضای سایبرنتیک فعال شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، محمدعلی شکوهیان راد پژوهشگر و نویسنده حوزه‌ی مطالعات سایبرنتیک در نشست علمی با موضوع تحلیل و پاسخگویی در عصر رسانه‌های شناختی که در مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی برگزار شد ضمن بیان اینکه به استناد آمار مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در جهان تشیع نقش بی بدیلی دارد، گفت: اشتراک عملیاتی با رویکرد مسئله تحلیل و ورود به موضوع پاسخگویی در این مرکز ملی قابل تحسین است.

مدرس دانشگاه تهران با اشاره به  سخنان رهبر معظم انقلاب در 20 اسفند سال 94 خطاب به مجلس خبرگان رهبری، گفت: رهبری فرمودند بنده اطلاع دارم به دنبال نفوذ هستند تا مسئولین همان تصمیمی را بگیرند که اگر آمریکایی ها بودند آن تصمیم را می گرفتند.  

وی با اشاره به تعبیر امام جامعه که فرمودند  میدان پاسخگویی، جنگ نرم است، اظهار داشت: با تعقییر و تحول دانش های غرب خروجی ها در میدان قابل مشاهده است؛ فیزیکدانان تا پایان جنگ جهانی دوم که در 70 سال گذشته اتفاق افتاد تعیین کننده حوادث جهان بودند.

پژوهشگر و نویسنده حوزه‌ مطالعات سایبرنتیک ضمن بیان اینکه مسئله بمب اتم توسط فیزیکدانی یهودی به نام آلبرت انیشتین مطرح شد، ابراز کرد: آیا فیزیک مبتنی بر تمدن اسلامی دانش بنیادی محسوب می‌شود؟ یا فقه دانش بنیادی است؟

شکوهیان راد با اشاره به اینکه ایران توسط انگلیسی‌ها از طریق احداث راه آهن شمال به جنوب استعمار شد، بیان کرد: این سوال مطرح است که در نگاه فقهی، حاکمیت تا کجا می تواند در زندگی مردم دخالت و کنترول کند، درحالیکه در نگاه غربی هیچ محدودیتی برای کنترول مردم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در حد فاصل بین جنگ جهانی اول و دوم، انقلاب صنعتی سوم محدودیت ماده و انرژی را از بین برد، اظهار داشت: به مدت دو دهه عموم کشورها به مولفه اطلاعات پرداختند، مبنای حکمرانی، اطلاعات است و اطلاعات محدودیت های فیزیکی را ندارد، اطلاعات ماده و انرژی را کنترل می کند.

مدرس دانشگاه تهران ضمن بیان اینکه انسان غربی قائل است که از طریق اطلاعات می تواند از عدم، خلق کند، گفت: غربی ها انسان و حیوان تراریخته تولید می کنند و نسلی را با این روش شکل می دهند، ژن انسان را با ویژگی های مد نظر در کامپیوتر طراحی می کنند و پرینتر های زیستی  انسان تولید می کنند.

پژوهشگر و نویسنده حوزه‌ی مطالعات سایبرنتیک با بیان اینکه بیماری های جدیدی براساس ژنتیک ایجاد شده، عنوان کرد: "کرونا" در حالیکه برای نژاد غرب آسیا آسیب زا است، ایمن ترین نژاد برای "کرونا" نژاد سامی است که در این زمینه مقالات زیادی نوشته شده است.

شکوهیان راد با بیان اینکه با فیزیک نمی‌توان اطلاعات را کنترل کرد، عنوان کرد: دو ویژگی اساسی اطلاعات این است که هرچه مصرف شود بیشتر می شود و با اینکه ماده در گذر زمان استهلاک دارد اطلاعات چون تجسد ندارد استهلاک نمی پذیرد.

وی با اشاره به اینکه دو نیم سال به خاطر کرونا آموزش حضوری کشور تعطیل شد، بیان داشت: محتوا به وجود استاد مربوط است، کشور ما به مدت دو و نیم  سال نسل نوجوان و جوان را تحویل دشمن داد و ذهن دختران نوجوان را برای اغتشاش آماده کرد، اگر آموزش حضوری به مدت دو و نیم سال تعطیل نمی شد اغتشاشات سال گذشته اتفاق نمی افتاد.

شکوهیان راد ضمن بیان اینکه حد عمیقی از خود تحقیری در نسل جوان پدید آمده، افزود: در فضای سایبری دشمن جامعه را خوشه بندی کرد و برای گرایش به سلبریتی ها، ورزشکاران جریان هدایت شده و برای این گروه ها جریان کنترل کننده قرار داد؛ دشمن چون در زمین نتوانست شکست بزند در فضای سایبرنتیک فعال شد.

ارسال نظرات