۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۷۴۸۵۷۳
گزارشی از مراسم وداع با شهید موسوی؛

سیدرضی شرط شهید شدن را از حاج قاسم سلیمانی آموخته بود

سیدرضی شرط شهید شدن را از حاج قاسم سلیمانی آموخته بود
فرزند سردار سلیمانی در مراسم تشییع پیکر شهید سید رضی موسوی گفت این شهید از حاج قاسم آموخته بود شرط شهید شدن، شهید بودن است.
 

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مراسم تشییع پیکر شهید سید رضی موسوی فرمانده مدافع حرم و همرزم سردار حاج قاسم سلیمانی، دقایقی پیش در میدان آئینی امام حسین (ع) آغاز شد.

پیکر این شهید، پس از جنایت نیروهای اسرائیلی و شهادت، دور حرم های مطهر دو کشور سوریه و عراق طواف داده و وارد ایران شد و مورد استقبال عزاداران قرار گرفت.

مراسم وداع با این فرمانده چهارشنبه شب ۶ دی در معراج شهدای تهران برگزار شد و بامداد امروز پنجشنبه ۷ دی نیز رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای بر پیکر وی اقامه نماز کردند.

برنامه تشییع بزرگ سید رضی موسوی نیز طبق برنامه اعلام شده از ساعت ۸ صبح امروز با حضور مردم در میدان آئینی امام حسین (ع) تهران آغاز شد.

در ابتدای این مراسم محمدحسین پویانفر مداح اهل بیت به مرثیه سرایی پرداخت. 

پس از عزاداری اولیه، پیکر شهید موسوی وارد میدان شد و سردار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران به سخنرانی درباره وی پرداخت. 

زینب سلیمانی فرزند سردار سلیمانی سخنران بعدی این مراسم بود که گفت: شهید موسوی از حاج قاسم آموخته بود شرط شهید شدن، شهید بودن است. 

وی افزود: رهبران بزدل رژیم صهیونیستی بدانند وجدانهای بیدار در یک اعتقاد اشتراک نظر دارند؛ این که این رژیم جنایتکار است و هیچ راهی جز مبارزه با آن وجود ندارد. هیچ اقدامی هم نمی تواند حقارت تاریخی رژیم صهیونیستی را جبران کند.

زینب سلیمانی گفت: شهید موسوی پا به پای حاج قاسم در سوریه حضور داشت و حاج قاسم او را فرمانده ای زیرک می‌دانست. درست است است که شهادت برای ما افتخار است اما برای جبهه باطل جز ذلت نیست. رژیم آدمکش صهیونیستی طی سه ماه گذشته عقل خود را از دست داده و مردم را در مدرسه و بیمارستان بمباران کرده و به شهادت رسانده است. خون شهید موسوی به تثبت و پیروزی مقاومت منجر می‌شود و به فضل الهی، این رژیم از روی زمین پاک خواهد شد. در پایان پیروزی خط مقاومت را از خداوند متعال خواهانم.

مرثیه سرایی و سخنرانی محمدمهدی رسولی مداح اهل بیت بخش بعدی این مراسم بود. 

با اجرای برنامه وداع، پیکر شهید سید رضی موسوی روی دست مردم تا میدان شهدا بدرقه شد تا برای تدفین به حرم امامزاده صالح (ع) در تجریش منتقل شود. 

ارسال نظرات