۱۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۷۴۸۷۱
آیت الله رضا زاده :

گسترش وقف باید در مسیر احیای مکتب امام حسین صورت گیرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله رضا زاده از علمای مشهد گفت: وقف و گسترش آن باید در مسیر احیای مکتب امام حسین(ع) صورت گیرد.
آيت الله علي رضازاده، از علماي حوزه علميه مشهد
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله رضازاده از علمای حوزه علمیه مشهد، عصر دیروز در دیدار جمعی از مدیران اداره کل اوقاف امور خیریه خراسان رضوی گفت: در کریلا شاهد دوصحنه جنگ بودیم که یکی جنگ با شخصیت امام حسین(ع) بود که این نگاه تا ظهور امام زمان(عج) ادامه دارد.

این عالم حوزه علمیه مشهد تأکید کرد: طرفداران شخصیت امام حسین(ع) بدانند که وقف برای امام حسین(ع) حرکت بسیار مهم و ماندگاری است و کسانی که نتوانستند با دشمنان مبارزه کنند، امروز می توانند با احیای وقف و فرهنگ وقف بر دشمنان امام حسین(ع) غلبه کنند.

آیت الله رضازاده به نگاه وهابی ها نسبت به موقوفات شیعیان برای اهل بیت(ع) اشاره کرد و افزود: امروز وهابی ها تصور می کنند با از بین بردن حرم امام حسین(ع) و حضرت علی(ع) می توانند شخصیت امام حسین(ع) وجایگاه اهل بیت(ع) را در بین شیعیان از بین ببرند که این تفکر اشتباه است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه مشهد با اشاره به اهمیت وقف در بین علما ودانشمندان علوم دینی در گذشته گفت: امروز مدرسه ای مانند مکتب نرجس(س) در مشهد توانسته است شعبه هایی در ایران و کشورهایی مانند چین و پاکستان برای دختران شیعی که می خواهند با آموزهای دینی آشنا شوند، ایجاد کند و این همان وقف صحیح وخیری است که توانسته است در جهان اسلام صورت گیرد./930/پ202/ص
ارسال نظرات