۱۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۷۴۸۷۶
بخش نخست/دکتر محمد باقر قالیباف:

مدیران باید کارآمدی دین در عرصه حکومت را به اثبات برسانند

خبرگزاری رسا ـ شهردار تهران با بیان اینکه ما راهی جز ادامه مسیر انقلاب و امام نداریم گفت: انقلاب اسلامی ایران یک حرکت صرفا سیاسی نبود، انقلاب یک باور و اعتقاد دینی است که در قلوب ملت جای دارد.
قاليباف/آرشيوي
به گزارش خبرنگار خرگزاری رسا، دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران، امشب در مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر که در مسجد امام زین العابدین(ع) قم برگزار شد، با گرامیداشت دهه مبارک فجر  بر ضرورت قدرشناسی از انقلاب اسلامی تاکید کرد و بیان داشت: متاسفانه ما قدر انقلاب را به خوبی ندانسته ایم و آنهایی که اقداماتی را انجام می دهند که وحدت جامعه را خدشه دار می کند و همچنین افرادی که اقدامات و اعمال آنها با آرمان های امام، انقلاب، شهدا و مقام معظم رهبری فاصله دارد، گوهر انقلاب را به درستی نشناخته اند و قدر انقلاب را نمی دانند.

وی تاکید کرد: اگر این افراد قدردان انقلاب اسلامی باشند سعه صدر خواهند داشت و اگر هم اشکالی مشاهده کنند برایشان قابل حل و گذشت است و برای حل آن راه حل منطقی تری انتخاب خواهند کرد.

این فعال سیاسی افراط و تفریط را نشانه عدم فهم درست معنای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: در دهه فجر فرصت بسیار مناسبی است که یک بار دیگر همه ما اعمال و رفتار خود را مرور کنیم و بار دیگر با امام و آرمان های والای انقلاب تجدید بیعت نمائیم.

دکتر قالیباف انقلاب اسلامی را باعث تجدید حیات اسلام دانست و تاکید کرد: انقلاب به همه مسلمانان در دنیا عزت داد و باید همه ما قدردان این نعمت باشیم و وقتی انقلاب را به خوبی شناختیم می فهمیم که راهی را که رفته ایم درست بوده است یا نه؟

وی با بیان اینکه ما راهی جز ادامه مسیر انقلاب و امام(ره) نداریم اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران یک حرکت صرفا سیاسی نبود، انقلاب یک باور و اعتقاد دینی است که در قلوب ملت جای دارد.

شهردار تهران در ادامه عدالت، استغنای مادی، رشد علمی و اخلاقی و همچنین استقلال سیاسی را از جمله مهم ترین اهداف انقلاب برشمرد و بیان داشت: همه ما در زندگی فردی و اجتماعی خود مدیون انقلاب هستیم و اگر غیر از این فکر کرده و گام برداریم در قیامت باید جوابگوی امام و شهدا باشیم.

وی با اشاره به شرایط اخیر در کشور بر ضرورت توجه به کارهای روزانه و فعالیت های عمرانی در کشور تاکید کرد و گفت: متاسفانه به دلیل برگزاری انتخابات و اتفاقات ناگوار بعد از آن و مسائلی که در کشور اتفاق افتاد، حدود یک سال است که کار در کشور تعطیل و وقت و سرمایه کشور هدر رفته است و متاسفانه برخی از جریانات و اتفاقات ناگوار اجازه نداد که کشور در دهه پیشرفت و عدالت به این سمت حرکت کند.

قالیباف بیان داشت: ما معتقد هستیم شریعت اسلامی متضمن استغنای اقتصادی و استقلال سیاسی و رشد علمی و اخلاقی است و مدیران باید کارآمدی دین در عرصه حکومت را به اثبات برسانند.

شهردار تهران با بیان اینکه بخشی از مبارزه با آمریکا و همچنین استقلال سیاسی کشور در حوزه کارامدی است تاکید کرد: اگر ما با ناکارمدی خودمان مردم را از انقلاب و نظام مایوس کردیم مسؤول هستیم.

دکتر قالیباف تاکید کرد: باید در دهه چهارم انقلاب که به نام دهه پیشرفت و عدالت نام گذاری شده است مشکلات مردم را حل کنیم و همه ما موظف هستیم کارآمدی دین را به اثبات برسانیم و راه امام و آرمان های انقلاب اسلامی را به پیش ببریم. /924/پ202/ج

ارسال نظرات