۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۷۴۸۸۱۰
گزارشی از نشست مشترک مدیران حوزه علمیه قم با نمایندگان طلاب؛

از قول مساعد برای اجرای طرح های عملیاتی مجمع نمایندگان تا تلاش برای برپایی میز خدمت در مدارس علمیه

از قول مساعد برای اجرای طرح های عملیاتی مجمع نمایندگان تا تلاش برای برپایی میز خدمت در مدارس علمیه
نشست مشترک قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در مدیریت حوزه علمیه قم و معاون آموزش حوزه علمیه قم با هیئت رئیسه، رؤسای استانی و رؤسای کمیسیون های مجمع نمایندگان طلاب برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست مشترک قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در مدیریت حوزه علمیه قم و معاون آموزش حوزه علمیه قم با هیئت رئیسه، رؤسای استانی و رؤسای کمیسیون های مجمع نمایندگان طلاب برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در نشستی با هیئت رئیسه، رؤسای استانی و رؤسای کمیسیون های مجمع نمایندگان طلاب اظهار داشت: یکی از مسائلی که مجمع نمایندگان طلاب می تواند کمک شایانی به حوزه داشته باشد، تحول در تعلیم و تربیت است و با کمک یکدیگر می توانیم در این زمینه گام های خوبی برداریم.

وی ابراز داشت: مرجعیت روحانیت در جامعه باید مثل همیشه در صدر باشد و دشمن برای زمین زدن این مسئله برنامه دارد و ما باید با تحول در تعلیم و تربیت بتوانیم این مهم را حفظ نماییم.

اجرای طرح ها و پیشنهادهای عملیاتی مجمع نمایندگان طلاب / ثبت درس ۲۰ هزار طلبه سطح عالی در حوزه علمیه قم

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در مدیریت حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: برگزاری درس اخلاق از ضروریات است و برنامه های بسیاری نیز در این مسئله داریم، اما مسئله مهمتر، تقاضای این موضوع از سوی طلاب و فضلاست که درخواست این دروس اخلاق را داشته باشند و نمایندگان طلاب می توانند طلاب را آشنا با این مسائل مهم و ضروری نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در پایان خاطرنشان ساخت: این ظرفیت در مدیریت حوزه علمیه قم وجود دارد که طرح ها و پیشنهادهای عملیاتی مجمع نمایندگان طلاب را اجرا نماییم.

اجرای طرح ها و پیشنهادهای عملیاتی مجمع نمایندگان طلاب / ثبت درس ۲۰ هزار طلبه سطح عالی در حوزه علمیه قم

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر همتیان، معاون آموزش حوزه علمیه قم نیز در این جلسه اظهار داشت: بنده سه دوره در مجمع نمایندگان طلاب حضور داشته و از نزدیک با ظرفیت مجمع آشنا هستم و می توانیم با تعامل بیشتر، گام های مناسبی را برداریم.

وی ابراز داشت: امروز قریب به ۲۰ هزار طلبه از پایه هفت به بالا در حوزه علمیه قم ثبت درس نموده و در کلاس ها شرکت می کنند و این عدد، غیر از طلابی است که چهارسال درس خارج را گذرانده و نیازی به ثبت درس ندارند و با این اوصاف، چیزی حدود ۲۵ هزار طلبه شرکت کننده در دروس سطح عالی و خارج حوزه داریم که این ظرفیت و فضا در جای دیگر وجود ندارد.

معاون آموزش حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: مدیریت حوزه علمیه قم نیازمند ظرفیت مجمع نمایندگان طلاب است تا بتواند طلاب و فضلا را ساماندهی کرده و مطابق با استعدادهای طلاب، راه مناسبی را پیش روی آنان قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان بیان داشت: یکی از ظرفیت هایی که نمایندگان طلاب می توانند فعال کنند، وصل نمودن طلاب و فضلای پایه هفت تا ۱۰ منطقه خود به اساتیدی است که اهل شهر شما بوده و در قم حضور دارند و می توان این کار را با گروه بندی انجام داد که حتما ثمرات بسیار مناسبی خواهد داشت.

اجرای طرح ها و پیشنهادهای عملیاتی مجمع نمایندگان طلاب / ثبت درس ۲۰ هزار طلبه سطح عالی در حوزه علمیه قم

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: ارتباط میان مجمع نمایندگان طلاب و مدیریت حوزه علمیه قم از ضروریات است و ان شاءالله بتوانیم گام های بیشتری را برای طلاب و فضلا برداریم.

وی اظهار داشت: «هدایت تحصیلی طلاب»، «هجرت علمی فضلا به استان ها»، «هجرت تبلیغی فضلا» و «کادرسازی» از ضروریاتی است که با همکاری و تعامل مجمع نمایندگان طلاب و مدیریت حوزه علمیه قم می توان قدم های بزرگی را برداشت.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب ابراز داشت: ایجاد میز خدمت در مدارس علمیه از برنامه های مجمع نمایندگان طلاب است تا بتوانیم گفت‌وگوی چهره به چهره با طلاب و فضلا داشته و از نزدیک با نکات و مشکلات آنان آشنا شده و بتوانیم ارائه راهکار داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با بیان این مطلب که مطالبه گری را حق مجمع نمایندگان طلاب می دانیم، خاطرنشان ساخت: انشالله جایگاه محلی مناسب برای شهدای گمنام در مدرسه عالی دارالشفا منظور گردد و امیدواریم این ظرفیت ها با پیگیری به اجرا برسد.

اجرای طرح ها و پیشنهادهای عملیاتی مجمع نمایندگان طلاب / ثبت درس ۲۰ هزار طلبه سطح عالی در حوزه علمیه قم

گفتنی است در این نشست، حجت الاسلام اسلامی، نماینده طلاب کاشمر و گناباد به عنوان رابط مجمع نمایندگان طلاب با مدیریت حوزه علمیه قم معرفی شد.

ارسال نظرات