۱۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۷۴۸۹۳
امام جمعه اردبیل:

امام خمینی بر اندیشه‌‌‌ غرب خط بطلان کشید

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری گفت: امام راحل با بصیرت و معرفت کامل بر اندیشه‌های پوچ‌گرایانه غربی خط بطلان کشید.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت ‌الاسلام‌ و المسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل روز گذشته در ‌همایش عاشوراییان و یاران انقلاب در شهرستان گرمی به تشریح ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) پرداخت و اظهار داشت: امام راحل با مقاومت مقابل اسلام‌زدایی رژیم پهلوی، تاریخ کشور و عزت این ملت را تجدید کرد.

وی گفت: امام خمینی‌(ره) دارای شخصیتی است که با نهضت بزرگ خود در سال 1979 میلادی در دنیا زلزله‌‌ای مهیب را سبب شد و فضای دو قطبی جهان را شکست.

عضو خبرگان رهبری افزود: امام راحل زمانی توانست نهضت خود را به پیش برد که دنیا همچون دهکده‌ای میان چند کدخدا تقسیم شده بود و کسی احساس نمی‌کرد که قیام امام راحل بتواند این قدرتمندان بلوک شرق و غرب را بشکند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان این‌که نهضت امام راحل غیرقابل سنجش با معیارهای مادی و دنیوی است، افزود: حرکت امام، عزت و شرف ملت ایران را در برابر افزون‌‌طلبی بیگانگان احیا کرد.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر این‌که انقلاب اسلامی مقابل اندیشه لیبرال ایستاد، تصریح کرد: امام راحل وارد میدانی شد که عمر‌ اندیشه حاکمیت شاه در این مملکت را پایان‌ و  این ملت را از چپاول استکبار نجات داد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توطئه های دشمنان اسلام اظهار داشت: امروز استکبار جهانی سعی دارد به دنیا القا کند که اگر ملتی با آنها همسو نشود، از قطار پیشرفت باز می‌ماند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی پیام صلح، دوستی و تعالی به ارمغان آورد، افزود: آمریکا و دول غرب امروز در تاریکی مطلق به سر می‌برند در حالی که بشر امروز تشنه معانی انقلاب اسلامی است./935/پ202/س
ارسال نظرات