۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۷۴۹۰۷۴

مراسم سي و يکمين سالگرد رحلت آيت الله گلپايگاني برگزار شد

مراسم سي و يکمين سالگرد رحلت آيت الله گلپايگاني برگزار شد
مراسم سي و يکمين سالگرد ارتحال حضرت آيت الله گلپايگاني با حضور اقشار مختلف قم در مسجد اعظم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم سي و يکمين سالگرد حضرت آيت الله گلپايگاني،پنجشنبه بعد از نماز عشاء در مسجد اعظم با حضور آیات حسینی بوشهری، کعبی، مقتدایی، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، علماء و روحانیون حوزه علمیه قم و مردم ولایت مدار شهر قم و شهرستان گلپایگان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان سخنران این مراسم با اشاره به نقش دین در زندگی مادی گفت: هر امتی که دیندار بوده‌اند از بهره و منافع دین ه‌مند گشته‌اند در مقابل انسان‌هایی که معتقد به خداوند و دستورات پروردگار عالمیان نبودند از رحمت و برکات الهی بی نصیب مانده و همچون قوم حضرت نوح و لوط به عذاب الهی گرفتار آمدند.

وی با بیان اینکه دین بدون امیرالمومنین علیه السلام همانند درخت کال و غیر زنده است اظهار داشت: اسلام منهای علی بن ابیطالب علیه السلام اسلام خشک، بی‌رمق، بی جان و رهنمای کننده به اختراع مسائل فقهی می‌باشد نه آن فقه برگرفته از قرآن و روایات.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عبادت فهم و تفکر است، ابراز کرد: دین شناسی دستگیره‌ای است که انسان با آن به مراتب ملکوتی می‌رسد و انسان با این دستگیره به رتبه‌های عظیمی در دین دست پیدا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به علل هجمه به علمای شیعه اظهار داشت: در سایر ادیان و مذاهب کمترین اهانت و ناسزاگویی به علمای شان را از سوی کسی نمی‌بینید، دشمنان ما این را خوب متوجه شده‌اند که اگر مرجعیت و منبری‌های درست گو را از مردم بگیرند فاقد دین و دنیا خواهند شد لذا این هجمه‌ها را در رسانه‌هایشان طرح کرده‌اند تا ملت ما را از مرجعیت و علماء دین جدا کنند اما شما هوشیار باشید که فریب این گرگ‌های دنیای معاصر را نخورید.

 

ارسال نظرات