۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۷۴۹۱۶۵

اجرای پنجمین رویداد شکوه مادری در کشور

اجرای پنجمین رویداد شکوه مادری در کشور
دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت از برگزاری پنجمین رویداد شکوه مادری در کشور خبر داد و گفت: همه ساله در روز مادر برنامه شکوه مادری با هدف شناسایی، تجلیل و تکریم و توانمند سازی خانواده‌های جوان بالای چهار فرزند برگزار می شود.

به گزارش سرویس جمعیت و تعالی خانواده خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رسول ساکی دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت از برگزاری پنجمین رویداد شکوه مادری در کشور خبر داد و به خبرنگاران گفت: همه ساله در ایام ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و روز مادر برنامه شکوه مادری با هدف شناسایی، تجلیل و تکریم و توانمند سازی خانواده‌های جوان بالای چهار فرزند برگزار می شود و امسال نیز به لطف خدا پنجمین سال برگزاری خود را پشت سر می گذارد.

حجت الاسلام ساکی از ثبت نام ۸۰۰ نفر یا مجموعه به عنوان حلقه میانی برای اجرای رویداد در سراسر کشور در طرح امسال خبر داد و گفت: کار شناسایی و تجلیل از خانواده ها توسط حلقه های میانی انجام می شود.

دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت در پایان از بنیاد ۱۵ خرداد بعنوان حامی و مشارکت کننده رویداد امسال تشکر کرد و یادآور شد: به ۳۰۰۰ خانواده شناسایی شده در رویداد امسال تندیس شکوه مادی تعلق گرفت.

وی خاطر نشان کرد: ما تقریبا از سال 98 که طرح مادری آغاز شد به دنبال ایده ای بودیم که بتوانیم به واسطه آن مردم را برای کنش گری در حوزه جمعیت به میدان بیاوریم بهترین گزینه ای که به آن رسیدیم این بود که خانواده های جوان که دارای چهار فرزند هستند و زیر 40 سال سن دارند شناسایی و معرفی کنیم.

حجت الاسلام ساکی گفت: این خانواده ها بهترین گزینه ها در مسئله جمعیت هستند و به عنوان مبلغ و کنشگر در فضای مجازی و فضای حقیقی می توانند فعالیت کنند. این خانواده ها به عنوان الگو و در مرحله بعد به عنوان کنشگر در عرصه تبلیغ معرفی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: از سال 98 طرح شکوه مادری آغاز به کار کرد و در همان سال تقریبا 300 نفر حضور داشتند و در سال 99 این تعداد به 600 نفر رسید در سال های 1400 و 1402 به صورت جداگانه در هر یک از هزار خانواده تجلیل به عمل آمد و امسال در این مراسم توانستیم از سه هزار و 100 خانواده تجلیل به عمل بیاوریم.

دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت اظهار امیدواری کرد رویداد شکوه مادری بتوانند ضمن شناسایی خانواده ها و فراخواندن آنها با هدف توانمند سازی در راستای تشکل سازی گام های موثری بر دارد.

گفتنی است دوره توانمند سازی و کمک و تسهیل کنشگری خانوداه ها در موضوع جمعیت در ادامه مراسم تجلیل در دستور کار مجمع ملی جمعیت قرار گرفت.

ارسال نظرات