۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۷۴۹۱۹۶
کتاب‌نما؛

رهبر انقلاب چگونه مانع خمیر شدن کتاب «همپای صاعقه» شد؟

رهبر انقلاب چگونه مانع خمیر شدن کتاب «همپای صاعقه» شد؟
با تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «همپای صاعقه» این کتاب با همه فشارها از جمع آوری و خمیر شدن نجات یافت.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، نویسنده کتاب «همپای صاعقه» از نقش تقریض رهبر معظم انقلاب در نجات یافتن این کتاب از جمع آوری و خمیر شدن گفت و رهبری معظم انقلاب تشکر کرد.

گلعلی بابایی، پژوهشگر و نویسنده ادبیات پایداری گفت: وقتی کتاب «همپای صاعقه» چاپ شد ، دچار مشکلاتی شد. من هنوز مکتوب سازمانی که به ما ابلاغ شد را دارم که اینگونه ذکر شده بود: شما در اسرع وقت، کتاب «همپای صاعقه‌ها» را جمع‌آوری و خمیر کنید.

وی افزود: وقتی این دستور ابلاغ شد، شانسی که داشتیم کتاب را دو ناشر چاپ کرده بود؛ یکی لشکر ۲۷ و دیگری دفتر ادبیات حوزه هنری. در آن زمان شمارگان کتاب ۵۰۰۰ نسخه بود و تقریباً ۱۵۰۰ نسخه از آن دست ما باقیمانده بود. عملاً اقدامی صورت نگرفت، اما پیگیر بودند که کتاب توزیع نشود تا اینکه کتاب به دست مقام معظم رهبری رسید و ایشان تقریظ بلند بالایی بر آن نوشتند. بعد از آن همه کسانی که فشار آوردند که چرا کتاب این‌طوری و آن‌طوری شده است، دنبال خرید این کتاب افتادند. 

کتاب «همپای صاعقه» نوشته حسین بهزاد و گل علی بابایی، کارنامه‌ای تاریخی و مستند از شکل‌گیری لشکر 27 محمد رسول الله (ص) است که روایتی از یک مقطع زمانی شش ماهه از جنگ تحمیلی، یعنی از ابتدای دی ماه 1360 تا اواخر تیر ماه گرم سال 1361 را بازگو می‌کند.

رهبر انقلاب چگونه مانع خمیر شدن کتاب «همپای صاعقه» شد؟

امام خامنه‌ای پس از مطالعه ویراست دوم این کتاب در سال ۱۳۸۶ در تقریظی که بر این کتاب نوشته‌اند آن را منبع غنی و ارزشمندی برای استخراج ده‌ها کتاب در گونه زندگینامه و فیلمنامه دانستند و از کتابی که شب‌هایی از آبان و آذر هشتاد و شش مطالعه کرده بودند تجلیل کردند. 

ایشان در بخشی از تقریظشان بر این کتاب می‌فرمایند: لحظات و حالات ثبت شده در سراسر این کتاب، همان ظرافت‌های حیرت‌انگیزی است که از مجموع آن، تابلوی پر شکوه و با عظمت عملیاتی چون فتح‌المبین و بیت‌المقدس پدید آمده و برترین‌های هنر جهاد و ایثار و شجاعت و ابتکار را در مجموعه‌ی نمایشگاه بی‌نظیر هنرهای انقلاب اسلامی، نشان می‌دهد. این مردان بزرگی که نام آن‌ها بسی آسان بر زبان و دل غافل ما می‌گذرد، از جنس همان اخوان صفا و فرسان هیجائند که سید شهیدان سلام الله علیه آن‌ها را با عظمت و سوز و مهره مخاطب ساخت و از فقدان آنان غمگین بود. سلام خدا و بندگان برگزیده و فرشتگان و رسولان او نثار روح مطهر آنان باد.

رهبر انقلاب چگونه مانع خمیر شدن کتاب «همپای صاعقه» شد؟

ارسال نظرات