۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۷۴۹۲۴۵

چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قم برگزار می‌شود

چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قم برگزار می‌شود
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاری مرحله نهایی بخش معارفی چهل و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم به میزبانی قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد از آغاز برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش معارف قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در روز19 دی ماه 1402 در قم خبر داد.

وی افزود: افتتاحیه این مسابقات روز سه شنبه 19 دی ماه ساعت ۱۸ برگزار می شود و اختتامیه آن نیز در روز شنبه ۲۳ دی ماه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری در ادامه با اشاره به نیاز جامعه اسلامی به ترویج معارف اسلامی افزود: باید بُعد معرفتی و معارفی قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در جامعه پر رنگ شود که اگر چنین شود، بسیاری از توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی خنثی خواهد شد.

وی بیان داشت: تعداد۴۰ هزار نفر از کل کشور در مراحل مختلف بخش معارفی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم سازمان اوقاف شرکت کردند که از این تعداد، ۷۷ نفر از برادران و خواهران به مرحله نهایی راه رسیدند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: از مجموع ۷۷ نفر شرکت کننده در مسابقات در بخش تفسیر۱۴ نفر از برادران و ۱۵ نفر از خواهران، در بخش صحیفه سجادیه ۸ نفر از برادران و ۹ نفر از خواهران و در بخش نهج البلاغه ۱۳ نفر از برادران و ۱۸ نفر از خواهران با یکدیگر رقابت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری با اعلام خبر تشکیل دبیرخانه دائمی بخش معارفی در استان قم اظهار داشت: با توجه به وجود مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، حضور مراجع عظام تقلید و بسیاری از موسسات فرهنگی و قرآنی در شهر مقدس قم و نیز وجود ظرفیت های گسترده فقهی و تفسیری در استان قم، برگزاری مرحله نهایی مسابقات معارفی قرآن کریم به این استان واگذار شده است.

 

ارسال نظرات