۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۷۴۹۳۱۱

واکنش دفتر آیت الله اراکی به جوسازهای اخیر در فضای مجازی

واکنش دفتر آیت الله اراکی به جوسازهای اخیر در فضای مجازی
دفتر آیت الله اراکی با صدور بیانیه ای در واکنش به جوسازی های اخیر به سخنان وی تصریح کرد: اخیرا در صفحات مجازی مطلبی با موضوع: «رابطه مردم و حاکمیت» به استاد آیت‌الله اراکی نسبت داده شده که از اساس کذب و افترا می‌باشد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دفتر آیت الله محسن  اراکی با صدور بیانیه ای در واکنش به جوسازی های اخیر به سخنان وی درباره «رابطه مردم و حاکمیت» به ایشان را تکذیب کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

اخیرا در صفحات مجازی مطلبی با موضوع: «رابطه مردم و حاکمیت» به استاد آیت‌الله اراکی نسبت داده شده که از اساس کذب و افترا می‌باشد.

با صرف نظر از پشت پرده‌ این اقدامات مغرضانه و پلید، ناشر یا ناشران این افترا با خیانت به ساحت قدسی علم و عالم و تشویش اذهان عمومی راه را برای انحرافات فکری و اعتقادی حق‌جویان و ره‌پویان علم و معرفت باز می‌کنند:《وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَى عَلَى اللَّهِ كَذِبًا》.

موسسه تنظیم و نشر آثار آیت‌الله اراکی ضمن محکومیت این اقدام غیر انسانی، حسب رسالت ذاتی خویش با جدیت تمام موضوع را تا حصول نتیجه از مراجع قضایی پیگیری خواهد نمود و برای تنوير افکار عمومی، خصوص رأی آیت‌الله اراکی در موضوع «مناسبات مردم و حاکمیت در نظام سیاسی اسلام» خاطر نشان می‌گردد که از نظر آیت‌الله اراکی، مردم در نظام سیاسی اسلام نقش اساسی دارند.

مردم هم علت محدثه و هم علت مبقیه حکومت‌اند، یعنی هم پیدایش حکومت اسلامی با اراده مردم صورت می‌گیرد و هم تداوم آن و حاکم اسلامی موظف است، علاوه بر مشورت با اقشار گوناگون مردم به‌ویژه اهل خبره و خرد کارها را تا آنجا که ممکن است به عهدۀ مردم بسپارد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع بیشتر از «نقش مردم در نظام حکومت اسلامی» به آثار معظم‌له از جمله: کتاب نظریه حکومت در اسلام و کتاب فقه نظام سیاسی در اسلام مجلد دوم مراجعه کنند.

موسسه حفظ ونشر آثار آیت الله اراکی

1402/10/18

واکنش دفتر آیت الله اراکی به جوسازهای اخیر در فضای مجازی

میثم صدیقیان
ارسال نظرات