۱۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۷۴۹۳۲
امام جمعه رامسر:

شکست هیمنه غرب دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رامسر، انقلاب اسلامی ایران را پدیده ای نو در تاریخ معاصر دانست و گفت: انقلاب اسلامی چهره روشن اسلام انقلابی را به نمایش گذاشت و تمدن غرب را به چالش جدی کشیده است.
امام جمعه رامسر


حجت الاسلام عبدالرحمن باقرزاده، امام جمعه رامسر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، با گرامی‌داشت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با بیان این که انقلاب اسلامی چهره روشن اسلام انقلابی را به نمایش گذاشت و تمدن غرب را به چالش جدی کشید، افزود: این انقلاب الهی سبب حیات دوباره تمدن اسلامی شد.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران هویتی تازه به مسلمانان بخشید، افزود: امروز انقلاب اسلامی به عنوان جایگاهی امن برای ملت‌های آزادی‌خواه جهان است.

امام جمعه رامسر با اشاره به تأثیر نهضت عظیم انقلاب اسلامی در بسیاری از کشورهای جهان خاطر‌نشان کرد: مردم بسیاری از کشورهای منطقه با الگو گیری از انقلاب اسلامی، دست به حرکت های ضد استکباری زدند؛ این خود نشان از فراگیری نهضت اسلامی در دنیا است.

حجت الاسلام باقرزاده ادامه داد: نجات و رهایی از سلطه بیگانگان و شکستن هیمنه و ابهت آمریکایی که هر جا وارد شد، جز ویرانی و فساد و چپاول به همراه نداشت، از بزرگ‌ترین دستاوردهای این انقلاب بوده است.

وی با اشاره موفقیت های گوناگون جمهوری اسلامی ایران در‌ سی سال گذشته‌‌ خاطر‌نشان کرد: موفقیت‌های نظام اسلامی ایران در دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته‌ای، صنعت هوا فضا، سلول های بنیادین، نانو و بسیاری از عرصه‌های دیگر، نشان از نزدیک شدن ایرن اسلامی به قله های بلند موفقیت و تعالی است.

امام جمعه رامسر همچنین به موفقیت های اخیر جمهوری اسلامی در رونمایی از ماهواره برهای جدید و پرتاب ماهواره کاوشگر سه همراه با موجودات زنده اشاره کرد و ابراز داشت: این موفقیت‌ها به همان اندازه که دشمنان ما را نگران کرده و ترس و دلهره در دل آنها ایجاد کرد، در دل ملت بزرگ ما شور و شعف و شادمانی به وجود آورده و جوانان پرافتخار این سرزمین را سرشار و سرمست از غرور ملی کرد.

وی با اشاره به واکنش‌های مختلف کشورهای خارجی به این موفقیت‌ها بیان داشت: دشمنان ما که چاره‌ای جز قبول این پیشرفت‌ها و کنار آمدن با قدرت بزرگی بنام ایران ندارند، برای جبران ناکامی خود به پروژه ایران هراسی روی آورده و ملت‌های منطقه را از قدرت ایران می‌ترسانند، در حالی که همه مسلمانان به خصوص ملت‌های منطقه می‌دانند که قدرت ایران نه تنها تهدیدی برای جهان اسلام نیست که مایه مباهات و اطمینان خاطر جهان اسلام است؛ چون در تاریخ ایران اسلامی هرگز سابقه تهدید و یا تجاوز به همسایگان به چشم نمی‌‌خورد.

وی افزود: هیچ کس تردید ندارد که این افتخارات، ثمره همان خودباوری است که از برکات انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام باقرزاده با اشاره به درپیش بودن 22 بهمن‌ گفت: پس از فتنه های گسترده ماه‌های گذشته و طرح شعارهای مخالف با ماهیت جمهوری اسلامی، 22 بهمن امسال از حساسیت بالایی برخوردار بوده و حضور آگاهانه مردم انقلابی در راهپیمایی و تأکید بر پای‌بندی به شعارها و آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی و نمایش وحدت ملی، نقش بالایی در ناکامی و نا‌امیدی دشمن دارد./950/ت302/س

ارسال نظرات