۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵
کد خبر: ۷۴۹۳۳۶
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم:

هلال احمر محبوب و مقبول مردم است

هلال احمر محبوب و مقبول مردم است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر خدمات ارزنده و ارزشمند جمعیت هلال احمر در زمینه های مختلف، گفت: این مجموعه محبوب و مقبول عموم مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم امام جمعه تبریز پیش از ظهر روز دوشنبه در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر کشور، هلال احمر را یکی از نهادهای محبوب در بین مردم معرفی و اضافه کرد: هلال احمر به دلیل ماموریت های بسیار مهم و خطیر خود باید از نظر امکانات و لجستیک تجهیز شود.

وی اظهار کرد: هلال احمر یک نهاد مردمی است که اعضای آن داوطلبانه به آحاد مردم به خصوص مردم در رنج و گرفتاری خدمات رسانی می‌کنند که تنها چند نهاد در دنیا مثل اورژانس و پلیس و البته هلال احمر وجود دارد که شناخته شده هستند.

نماینده ولی فقیه در استان با قدردانی از زحمات بی وقفه و مستمر داوطلبان هلال احمر، یادآور شد: هلال احمر باید دو مسئله تحرک و حضور دائم را مد نظر قرار دهد و بر همین اساس تفاوت خدمات هلال احمر با سایر نهادهای امدادی این است که به فوریت ها رسیدگی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر مثل نیروهای مسلح همیشه باید آماده مقابله با بحران های طبیعی و غیرطبیعی باشد و در هنگام بروز حوادث حضور واقعی و موثر و کارگشا داشته باشند، ادامه داد: این حالت باید از تمام جهات در هلال احمر حفظ و تقویت شود.

امام جمعه تبریز بیان کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد امدادرسان در ذهن مردم ما نقش بسته است و اقدامات این مجموعه تنها مربوط به داخل کشور نیست و اگر در خارج از کشور هم مردم آسیب دیده باشند، هلال احمر کشور ما به آنها امداد رسانی می‌کند که نمونه عینی و اخیر آن در زلزله ترکیه بود و هلال احمر ایران نقش به سزایی در این حادثه داشت.

وی با ابراز رضایت و خرسندی از اینکه در حادثه های گوناگون هلال احمر به عنوان نخستین گروه امدادرسانی می کند، یادآور شد: در هر اتفاق، حادثه، سانحه، سیل، زلزله، طوفان و آتش سوزی، داوطلبان امدادگر این جمعیت به کمک مردم می‌ شتابند که این خدمات قابل ستایش است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این‌که مردم آذربایجان شرقی مردمی غیور و شجاع هستند، عنوان کرد: مردم این خطه در صحنه‌های گوناگون و حتی از زمان قبل انقلاب و دوران مشروطه نیز همیشه پیشتاز و پیشقدم بودند و در دفاع مقدس نیز لشکر عاشورا، پیشقراول لشکرهای دیگر بود. 

وحید نستوهی
ارسال نظرات